Κινδυνεύει να μην ολοκληρωθεί η σιδηροδρομική γραμμή Πολύκαστρο-Ειδομένη. Αγώνας δρόμου για επαναδημοπράτηση και νέο ανάδοχο.
της Άννης Καρολίδου
Αγώνας δρόμου γίνεται για να σφυρίξει το τρένο στο τμήμα Πολύκαστρο- Ειδομένη,
της σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη- Ειδομένη, αφού το έργο, αν και μεταξύ των 181 έργων προτεραιότητας στο ΕΣΠΑ 2007-2013, βρίσκεται στο κόκκινο, δηλαδή σε κίνδυνο μη ολοκλήρωσης μέχρι τις 31/12/2015(κανόνας ν+2).Αγώνας δρόμου γίνεται για να σφυρίξει το τρένο στο τμήμα Πολύκαστρο- Ειδομένη,
Όπως πληροφορείται η Voria.gr, η ΕΡΓΟΣΕ ετοιμάζεται να δημοπρατήσει εκ νέου, τα υπόλοιπα του έργου, μέσα στο φθινόπωρο, προκειμένου ο νέος ανάδοχος να συνεχίσει από το σημείο που το εγκατέλειψε ο προηγούμενος εργολάβος, η «Θόλος Α.Ε.», θυγατρική της Μηχανικής που συγχωνεύθηκε με τη μητρική εταιρεία.
Στη παρούσα φάση, τα τεύχη της δημοπράτησης θα σταλούν για προέγκριση στην ΕΔΑ Μεταφορών και εάν οι διαδικασίες εξελιχθούν ομαλά ο νέος ανάδοχος αναμένεται να εγκατασταθεί στις αρχές του 2015. Βέβαια με τέτοια καθυστέρηση είναι πολύ αμφίβολο το εάν το έργο θα προλάβει να ολοκληρωθεί στο τέλος του 2015, με δεδομένο ότι οι υπολειπόμενες εργασίες που αφορούν σε 4 χλμ. υποδομής και τμήματα της επιδομής (κτήρια σταθμών, έργα η/μ κ.λ.π.), έχουν χρόνο εκτέλεσης 15 μήνες.
Αυτό το τμήμα του όλου έργου της παραλλαγής της γραμμής στο τμήμα Πολύκαστρο – Ειδομένη, που άφησε ημιτελές ο προηγούμενος ανάδοχος, είναι προϋπολογισμού 21 εκατ. ευρώ. Ο ...εκτροχιασμός που παρουσιάστηκε και αφορά τμήμα του συνολικού έργου, απειλεί τη μη ολοκλήρωση του έργου στην επέκταση της Προγραμματικής Περιόδου 2007-2013.
Να σημειωθεί ότι τα έργα που δεν ολοκληρώνονται μέχρι τις 31/12/2015 (έχει ήδη γίνει η τροποποίηση του ΕΣΠΑ), είτε θα πάνε για ολοκλήρωση, σαν έργα- γέφυρες, στο ΣΕΣ 2014-2020 – κάτι που θα αποφασιστεί από την Κεντρική Διαχειριστική Αρχή και όχι από τις Περιφερειακές- είτε θα πρέπει να γίνουν με εθνικούς πόρους.
Πάντως, αυτή τη στιγμή και βάσει των στοιχείων για τα 181 έργα προτεραιότητας, το συγκεκριμένο σιδηροδρομικό έργο, είναι στο κόκκινο. Όπως μάλιστα φαίνεται σε σχετικό πίνακα, για την παραλλαγή του τμήματος Πολύκαστρο – Ειδομένη (φάση Β), έχουμε έργο προϋπολογισμού 89.123.283 ευρώ, συγχρηματοδοτούμενο από ΕΕ με 68.841.600 ευρώ, με συμβάσεις για 49.532.243 ευρώ και πληρωμές 34.480.878 ευρώ.
To έργο περιλαμβάνει την κατασκευή νέας παραλλαγής στο τμήμα Πολύκαστρο-Ειδομένη, μήκους 21 χλμ. περίπου, της γραμμής Θεσσαλονίκης-Ειδομένης, με σηματοδότηση, τηλεδιοίκηση, τηλεπικοινωνίες και ηλεκτροκίνηση.
πηγη:voria
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια τα οποία είναι υβριστικά, προκλητικά ή συκοφαντικά θα διαγράφονται. Εγκρίνονται μόνο τα μηνύματα στα οποία εκφράζονται υγιείς απόψεις και προωθείται ουσιαστικός διάλογος.
@ Την νομική ευθύνη των σχολίων την έχουν οι ίδιοι οι σχολιαστές.