ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΣΣΙΜΗ
Θετική ανταπόκριση φαίνεται ότι έχουν τα νέα διεθνή δρομολόγια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τα οποία, παρά το γεγονός ότι ξεκίνησαν μόλις στις αρχές Μαΐου, αποκτούν φανατικούς επιβάτες σε σύντομο χρονικό διάστημα. Σε λιγότερο από δύο μήνες λειτουργίας τους τα τρένα εμφανίζουν πληρότητα που αγγίζει το 50%,
επίδοση που θεωρείται ιδιαίτερα ενθαρρυντική. Το ταξιδιωτικό κοινό ήταν έτοιμο από καιρό να υποδεχθεί τα διεθνή δρομολόγια προς Σκόπια, Σερβία, Βουλγαρία, γεγονός το οποίο αντικατοπτρίζεται στην επιβατική κίνηση, ενώ στελέχη της εταιρείας τονίζουν ότι η τάση είναι αυξητική. Οσον αφορά στην ανθρωπογεωγραφία των επιβατών, η πλειονότητά τους προέρχεται από τα Βαλκάνια (70%), ενώ μόλις το 30% αποτελούν οι Ελληνες ταξιδιώτες. Το μεγαλύτερο φορτίο επιβατών παραμένει εισερχόμενο, ενώ δεν είναι λίγοι και εκείνοι οι οποίοι ταξιδεύουν προς το εξωτερικό και πάλι πίσω.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι παρατηρούνται μικροπροβλήματα στην επικοινωνία μεταξύ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και των βαλκανικών χωρών. Το επικοινωνιακό χάσμα εντοπίζεται κυρίως στην απροθυμία των ξένων σιδηροδρομικών εταιρειών να προχωρήσουν σε διαφημιστικές δράσεις προώθησης της νέας υπηρεσίας.
Τα μελλοντικά σχέδια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ περιλαμβάνουν τη δρομολόγηση τρένου προς την Τουρκία, εγχείρημα το οποίο φαίνεται ότι έχει ήδη μεγάλη ζήτηση, κυρίως σε τουριστικό επίπεδο. Η αγορά φαίνεται ότι αναζητεί τουριστικά πακέτα που να θυμίζουν κρουαζιέρα με τρένο στο δρομολόγιο Κωνσταντινούπολη - Θεσσαλονίκη - Αθήνα. Μόλις ολοκληρώσουν οι τουρκικοί σιδηρόδρομοι έργα υποδομής που είναι σε εξέλιξη στην περιοχή, θα είναι έτοιμο να τρέξει το νέο δρομολόγιο. Μπορεί, όπως εξηγεί στην «Κ» ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Θαν. Ζηλιασκόπουλος, «να μην είναι πολύ ανταγωνιστικό το δρομολόγιο σε επίπεδο χρόνου, διότι λόγω Εγνατίας Οδού η οδική μετακίνηση προς την Κωνσταντινούπολη είναι ταχύτερη. Ωστόσο, υπάρχει έκδηλο ενδιαφέρον για τουριστικά πακέτα με τρένο».
Eμπορευματικά δρομολόγια
Παράλληλα με την ενίσχυση των επιβατικών τρένων η ΤΡΑΙΝΟΣΕ επιχειρεί να διευρύνει την πελατειακή της βάση σε επίπεδο εμπορευματικών μεταφορών. Τα εμπορευματικά δρομολόγια είναι παγκοσμίως αυτά που μπορούν να δώσουν ώθηση στα κέρδη μιας σιδηροδρομικής εταιρείας, καθώς τα επιβατικά δεν εμφανίζουν μεγάλα περιθώρια κερδοφορίας. Η διακίνηση εμπορευμάτων παρουσιάζει πολύ ενισχυμένη εικόνα, γεγονός το οποίο επηρεάζεται και από τη διεύρυνση των εμπορευματικών δρομολογίων από την εταιρεία. Είναι ενδεικτικό ότι το πρώτο 4μηνο του 2014 στις ράγες του ΟΣΕ μεταφέρθηκε υπερδιπλάσιο φορτίο απ’ ό,τι στο σύνολο του 2013. Αξίζει ωστόσο να σημειωθεί ότι από τον περασμένο Δεκέμβριο δρομολογήθηκε τακτική εμπορευματική γραμμή μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης.
Η ζήτηση για το εν λόγω εμπορευματικό δρομολόγιο αυξάνεται συνεχώς, ωστόσο στελέχη της εταιρείας επισημαίνουν ότι εξακολουθεί η αγορά να τηρεί στάση αναμονής προκειμένου να διαπιστώσει την αξιοπιστία της νέας υπηρεσίας. Είναι χαρακτηριστικό ότι κατά τη σύναψη συμφωνίας διακίνησης φορτίου της Procter & Gamble μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης, η εταιρεία ξεκίνησε με τρίμηνη δοκιμαστική περίοδο προκειμένου να διαπιστώσει εάν εξυπηρετείται πλήρως από τη σιδηροδρομική σύνδεση, πριν υπογράψει την οριστική συμφωνία. Οι ενδιαφερόμενες εταιρείες, ωστόσο, αυξάνονται ολοένα και περισσότερο και στελέχη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ εκτιμούν ότι όσο περνάει ο καιρός, θα ενισχύεται η ζήτηση για εμπορευματικά σιδηροδρομικά δρομολόγια.
Στο μεταξύ, προ των πυλών είναι η σύναψη ακόμη μιας συμφωνίας με ιδιωτική σιδηροδρομική εταιρεία της Βουλγαρίας, η οποία αποτελεί θυγατρική των γερμανικών σιδηροδρόμων. Από την 1η Σεπτεμβρίου θα ξεκινήσουν δύο εβδομαδιαία εμπορευματικά δρομολόγια που θα συνδέουν τον Πειραιά με τη Θεσσαλονίκη και στη συνέχεια τη Σόφια. Η διαδρομή από την Αθήνα έως τη Σόφια φαίνεται ότι εξυπηρετεί πολύ περισσότερο τις εταιρείες οι οποίες στην παρούσα φάση μεταφέρουν μέσω θαλάσσης τα εμπορεύματά τους, εκτελώντας πολύ πιο χρονοβόρο διαδρομή.
πηγή:Καθημερινή
Θετική ανταπόκριση φαίνεται ότι έχουν τα νέα διεθνή δρομολόγια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τα οποία, παρά το γεγονός ότι ξεκίνησαν μόλις στις αρχές Μαΐου, αποκτούν φανατικούς επιβάτες σε σύντομο χρονικό διάστημα. Σε λιγότερο από δύο μήνες λειτουργίας τους τα τρένα εμφανίζουν πληρότητα που αγγίζει το 50%,
επίδοση που θεωρείται ιδιαίτερα ενθαρρυντική. Το ταξιδιωτικό κοινό ήταν έτοιμο από καιρό να υποδεχθεί τα διεθνή δρομολόγια προς Σκόπια, Σερβία, Βουλγαρία, γεγονός το οποίο αντικατοπτρίζεται στην επιβατική κίνηση, ενώ στελέχη της εταιρείας τονίζουν ότι η τάση είναι αυξητική. Οσον αφορά στην ανθρωπογεωγραφία των επιβατών, η πλειονότητά τους προέρχεται από τα Βαλκάνια (70%), ενώ μόλις το 30% αποτελούν οι Ελληνες ταξιδιώτες. Το μεγαλύτερο φορτίο επιβατών παραμένει εισερχόμενο, ενώ δεν είναι λίγοι και εκείνοι οι οποίοι ταξιδεύουν προς το εξωτερικό και πάλι πίσω.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι παρατηρούνται μικροπροβλήματα στην επικοινωνία μεταξύ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και των βαλκανικών χωρών. Το επικοινωνιακό χάσμα εντοπίζεται κυρίως στην απροθυμία των ξένων σιδηροδρομικών εταιρειών να προχωρήσουν σε διαφημιστικές δράσεις προώθησης της νέας υπηρεσίας.
Τα μελλοντικά σχέδια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ περιλαμβάνουν τη δρομολόγηση τρένου προς την Τουρκία, εγχείρημα το οποίο φαίνεται ότι έχει ήδη μεγάλη ζήτηση, κυρίως σε τουριστικό επίπεδο. Η αγορά φαίνεται ότι αναζητεί τουριστικά πακέτα που να θυμίζουν κρουαζιέρα με τρένο στο δρομολόγιο Κωνσταντινούπολη - Θεσσαλονίκη - Αθήνα. Μόλις ολοκληρώσουν οι τουρκικοί σιδηρόδρομοι έργα υποδομής που είναι σε εξέλιξη στην περιοχή, θα είναι έτοιμο να τρέξει το νέο δρομολόγιο. Μπορεί, όπως εξηγεί στην «Κ» ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Θαν. Ζηλιασκόπουλος, «να μην είναι πολύ ανταγωνιστικό το δρομολόγιο σε επίπεδο χρόνου, διότι λόγω Εγνατίας Οδού η οδική μετακίνηση προς την Κωνσταντινούπολη είναι ταχύτερη. Ωστόσο, υπάρχει έκδηλο ενδιαφέρον για τουριστικά πακέτα με τρένο».
Eμπορευματικά δρομολόγια
Παράλληλα με την ενίσχυση των επιβατικών τρένων η ΤΡΑΙΝΟΣΕ επιχειρεί να διευρύνει την πελατειακή της βάση σε επίπεδο εμπορευματικών μεταφορών. Τα εμπορευματικά δρομολόγια είναι παγκοσμίως αυτά που μπορούν να δώσουν ώθηση στα κέρδη μιας σιδηροδρομικής εταιρείας, καθώς τα επιβατικά δεν εμφανίζουν μεγάλα περιθώρια κερδοφορίας. Η διακίνηση εμπορευμάτων παρουσιάζει πολύ ενισχυμένη εικόνα, γεγονός το οποίο επηρεάζεται και από τη διεύρυνση των εμπορευματικών δρομολογίων από την εταιρεία. Είναι ενδεικτικό ότι το πρώτο 4μηνο του 2014 στις ράγες του ΟΣΕ μεταφέρθηκε υπερδιπλάσιο φορτίο απ’ ό,τι στο σύνολο του 2013. Αξίζει ωστόσο να σημειωθεί ότι από τον περασμένο Δεκέμβριο δρομολογήθηκε τακτική εμπορευματική γραμμή μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης.
Η ζήτηση για το εν λόγω εμπορευματικό δρομολόγιο αυξάνεται συνεχώς, ωστόσο στελέχη της εταιρείας επισημαίνουν ότι εξακολουθεί η αγορά να τηρεί στάση αναμονής προκειμένου να διαπιστώσει την αξιοπιστία της νέας υπηρεσίας. Είναι χαρακτηριστικό ότι κατά τη σύναψη συμφωνίας διακίνησης φορτίου της Procter & Gamble μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης, η εταιρεία ξεκίνησε με τρίμηνη δοκιμαστική περίοδο προκειμένου να διαπιστώσει εάν εξυπηρετείται πλήρως από τη σιδηροδρομική σύνδεση, πριν υπογράψει την οριστική συμφωνία. Οι ενδιαφερόμενες εταιρείες, ωστόσο, αυξάνονται ολοένα και περισσότερο και στελέχη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ εκτιμούν ότι όσο περνάει ο καιρός, θα ενισχύεται η ζήτηση για εμπορευματικά σιδηροδρομικά δρομολόγια.
Στο μεταξύ, προ των πυλών είναι η σύναψη ακόμη μιας συμφωνίας με ιδιωτική σιδηροδρομική εταιρεία της Βουλγαρίας, η οποία αποτελεί θυγατρική των γερμανικών σιδηροδρόμων. Από την 1η Σεπτεμβρίου θα ξεκινήσουν δύο εβδομαδιαία εμπορευματικά δρομολόγια που θα συνδέουν τον Πειραιά με τη Θεσσαλονίκη και στη συνέχεια τη Σόφια. Η διαδρομή από την Αθήνα έως τη Σόφια φαίνεται ότι εξυπηρετεί πολύ περισσότερο τις εταιρείες οι οποίες στην παρούσα φάση μεταφέρουν μέσω θαλάσσης τα εμπορεύματά τους, εκτελώντας πολύ πιο χρονοβόρο διαδρομή.
πηγή:Καθημερινή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια τα οποία είναι υβριστικά, προκλητικά ή συκοφαντικά θα διαγράφονται. Εγκρίνονται μόνο τα μηνύματα στα οποία εκφράζονται υγιείς απόψεις και προωθείται ουσιαστικός διάλογος.
@ Την νομική ευθύνη των σχολίων την έχουν οι ίδιοι οι σχολιαστές.