Όλα για τους εργολάβους γίνονται. Συμβάσεις παραχώρησης στο... Μετρό
Ένα
από τα ισχυρότερα λόμπι της Ελλάδας είναι οι κατασκευαστές. Πόσω
μάλλον, όταν οι εγχώριες εταιρείες (Eλλάκτωρ, ΓΕΚ – ΤΕΡΝΑ, J&P Άβαξ,
Intrakat) συνεπικουρούνται από τους Ισπανούς της ACS και τους Γάλλους
της Vinci.
Πλέον,
το υπουργείο Υποδομών παραδέχεται ανοιχτά ότι ενδέχεται η γραμμή 4 του
Μετρό της Αθήνας (Αλσος Βεϊκου – Ευαγγελισμός – Λυκόβρυση, με διακλάδωση
προς Καισαριανή) να κατασκευαστεί, μέσω σύμβασης παραχώρησης.
Tι σημαίνει αυτό; Οι ιδιώτες θα αναλάβουν μεγαλύτερο μέρος από το κατασκευαστικό κόστος.
Τι θα τους δοθεί, όμως, ως αντάλλαγμα;
Παλαιότερα, είχε πέσει στο τραπέζι η επέκταση της υπάρχουσας σύμβασης
παραχώρησης της Αττικής Οδού, ως αντιστάθμισμα. Θα επανέλθει το σενάριο
αυτό ή κάποιο παρόμοιο;
Επίσης, η σύμβαση παραχώρησης θα περιοριστεί μόνο στον τομέα της κατασκευής ή θα επεκταθεί στον τομέα της εκμετάλλευσης, όπως συμβαίνει στους αυτοκινητοδρόμους;
Εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς ότι, σε συνάρτηση και με τις επικείμενες ιδιωτικοποιήσεις, 3-5 εταιρείες θα «ελέγχουν» αυτοκινητοδρόμους, αεροδρόμια, σιδηροδρομικές υποδομές και επεκτάσεις μετρό.
metaforespress
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια τα οποία είναι υβριστικά, προκλητικά ή συκοφαντικά θα διαγράφονται. Εγκρίνονται μόνο τα μηνύματα στα οποία εκφράζονται υγιείς απόψεις και προωθείται ουσιαστικός διάλογος.
@ Την νομική ευθύνη των σχολίων την έχουν οι ίδιοι οι σχολιαστές.