Από τα όσα εκτέθηκαν στην εκδήλωση διεφάνη ότι οι ρυθμοί της ΕΡΓΟΣΕ υπό τις συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί στη χώρα μας είναι ικανοποιητικοί αλλά η αμφιβολία για το αν θα τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα (με βάση τα προβλήματα που υπάρχουν) είναι εξαιρετικά μεγάλη.
Ο πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της «ΕΡΓΑ ΟΣΕ Α.Ε» πρώην υφυπουργός Κωνσταντίνος Σπηλιόπουλος και πρώην Βουλευτής Αχαΐας, αναφέρθηκε στον ρόλο της εταιρείας και το γενικότερο έργο της και στη συνέχεια ο Πυργιώτης προϊστάμενος της Διεύθυνσης Έργων Θανάσης Καπένης μίλησε για το τμήμα του έργου που εκτελείται από το Κιάτο μέχρι την Πάτρα.
Αφού αναφέρθηκε στα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου (σήραγγες – ανισόπεδες διαβάσεις – μελέτες κλπ) επεσήμανε ότι με το 2020 υπολογίζεται ότι η γραμμή θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι την Πάτρα.
Στη συνέχεια μίλησαν οι προϊστάμενοι των υπηρεσιών που έχουν αναλάβει τις μελέτες ανά τμήμα, δηλαδή Πάτρας – Καβασίλων, Καβασίλων – Πύργου – Ολυμπίας με σύνδεση στο Κατάκολο και Αλφειός - Κυπαρισσία – Καλαμάτα.
Για το τμήμα αυτό (στο οποίο προβλέπεται ηλεκτροκίνηση αλλά μονή γραμμή) τονίστηκε μεταξύ άλλων ότι προχωρούν οι μελέτες οι οποίες για το Πάτρα-Ολυμπία είναι σε οριστικό στάδιο και θα ολοκληρωθούν περί τα τέλη του 2015 με αρχές του 2016 οπότε και θα αναζητηθούν τα χρήματα για τη δημοπράτηση.
Ωστόσο για να έλθει το τρένο στον Πύργο θα πρέπει να περάσει πρώτα από την Πάτρα, όπως χαρακτηριστικά είπε και σωστά ο κ. Καπένης. Επ’ αυτού εκφράστηκαν αμφιβολίες από τον πρόεδρο της Ν.Ε Ηλείας του ΤΕΕ Βασ. Κανελλόπουλο, καθώς οι Πατρινοί δεν έχουν ακόμη αποφασίσει από πού θα περάσει το τρένο, ενώ ο αντινομάρχης Χαρ. Καφύρας επεσήμανε ότι το κόστος υπόγειας διέλευσης που θέλουν οι Πατρινοί είναι τρεις φορές μεγαλύτερο από το κόστος της νέας γραμμής Πάτρας – Ολυμπίας. Ο κ. Καφύρας επίσης στάθηκε και στο θέμα της σύνδεσης Καβασίλων – Κυλλήνης που δεν προβλέπεται.
Επίσης μίλησε ο πρώην δήμαρχος Πύργου Γαβρίλης Λιατσής, που στάθηκε κυρίως στο θέμα της γραμμής Πύργου – Κατακόλου, ο επιχειρηματίας κ. Σούλης που επεσήμανε ότι το κόστος μεταφορών σήμερα είναι δυσβάστακτο για τους Ηλείους επιχειρηματίες, κ.ά.
Σε ό,τι αφορά τα στοιχεία που εκτέθηκαν σημαντικό είναι να αναφέρουμε ότι η νέα γραμμή (διπλή μέχρι την Πάτρα) θα μειώσει τον χρόνο μετακίνησης στις 2 ώρες (Πάτρα – Αθήνα) και 1,5 ώρα (Πύργος – Πάτρα). Η γραμμή θα είναι περιφραγμένη με πλήρη σηματοδότηση, το συνολικό κόστος του έργου φθάνει το 1,8 δισ. το τμήμα Πάτρα – Πύργος – Καλαμάτα τα 300 εκ., μέχρι τα Καβάσιλα προβλέπονται 9 ανισόπεδες διαβάσεις, καταργούνται οι σταθμοί Ανδραβίδας, Ν. Μανολάδας, Γαστούνης κ.λ.π. και μετατρέπονται σε στάσεις, κ.ά.
Θα πρέπει τέλος να σημειωθεί ότι όπως άφησε να εννοηθεί ο πρόεδρος της ΕΡΓΟΣΕ, τα χρήματα για τον σιδηροδρομικό σταθμό της Πάτρας έτσι όπως τον σχεδιάζουν οι Πατρινοί δεν υπάρχουν.
Επανέλαβε δε και μια πρόταση που έχει ήδη ειπωθεί, δηλαδή να υπάρχει ένας προαστιακός σιδηρόδρομος Πάτρας – Ολυμπίας ανεξάρτητος από το κεντρικό δίκτυο. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι ένας Ηλείος θα πηγαίνει μέχρι έξω από την Πάτρα, θα κατεβαίνει θα παίρνει ταξί θα πηγαίνει μέχρι το Ρίο κι εκεί θα ανεβαίνει στο άλλο τρένο για την Αθήνα.
Ο πρόεδρος του ΕΒΕ
Η πρωτοβουλία του προέδρου του Επιμελητηρίου Ηλείας Κώστα Νικολούτσου για την πραγματοποίηση αυτής της εκδήλωσης ήταν πολύ καλή. Ο κ. Νικολούτσος έχει αποδείξει ότι και παρά τη θεσμική του ιδιότητα αποδίδει μεγάλη σημασία στις μεταφορές και κυρίως στον σιδηρόδρομο για την επιχειρηματική και τουριστική ανάπτυξη της Ηλείας.
Στον χαιρετισμό του δε, επισήμανε τη σπουδαιότητα αυτής της ανάπτυξης, ενώ δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στον κομβικό ρόλο του Πυργιώτη προϊσταμένου της Διεύθυνσης Έργων της ΕΡΓΟΣΕ Θανάκη Καπένη.
Στο πάνελ της εκδήλωσης διακρίνονται ο πρόεδρος της ΕΡΓΟΣΕ Κωνσταντίνος Σπηλιόπουλος, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Κώστας Νικολούτσος και ο προϊστάμενος έργων της ΕΡΓΟΣΕ Θαν. Καπένης.
Πολυπληθές ήταν το ακροατήριο μεταξύ του οποίου εκπρόσωποι επιστημονικών συλλόγων, παραγωγικών τάξεων, κ.ά.
patrisnews
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια τα οποία είναι υβριστικά, προκλητικά ή συκοφαντικά θα διαγράφονται. Εγκρίνονται μόνο τα μηνύματα στα οποία εκφράζονται υγιείς απόψεις και προωθείται ουσιαστικός διάλογος.
@ Την νομική ευθύνη των σχολίων την έχουν οι ίδιοι οι σχολιαστές.