Τρίτη 12 Ιουλίου 2016

Συνέντευξη της κ. Πέρκα για Σιδηρόδρομο και αστικές συγκοινωνίες

Διαβάστε τι είπε η Γενική Γραμματέας του Υπουργείου Μεταφορών κ. Πέτη Πέρκα για Σιδηρόδρομο και αστικές συγκοινωνίες.

Ν.Κ. Πάμε λίγο στα Σιδηροδρομικά. Πήγατε πρόσφατα στο Ρότερνταμ για τους Πανευρωπαϊκούς άξονες. Βγήκε κάτι από εκεί;

Πέτη Πέρκα: Είμαστε σε καλή επαφή με Αλβανία, Σκόπια, Βουλγαρία. Μας ενδιαφέρει ο άξονας 10 που συνδέει την Ελλάδα με την Κεντρική Ευρώπη μέσω των χωρών των Δυτικών Βαλκανίων που προς το παρόν δεν είναι στον χάρτη των Διευρωπαϊκών αξόνων. Υπάρχει ενδιαφέρον από την Αλβανία να συνδεθεί με την Ελλάδα μέσω της Κρυσταλλοπηγής και είναι κάτι που το στηρίζουμε. Όπως και τα Σκόπια ενδιαφέρονται να συνδεθούν εκτός από την Ειδομένη και σύνδεση με Μπίτολα, εμείς έχουμε την υποδομή και χρειάζεται απλά να γίνει η σύνδεση.



Στο Ρότερνταμ μεταξύ 20-22 Ιουνίου έγινε η μεγαλύτερη σύνοδος της Ευρώπης (και της γύρω περιοχής/ έλαβαν μέρος χώρες όπως Αρμενία, Αζερμπαιτζάν, Γεωργία, Ισραήλ, Αίγυπτος, Παλεστίνη κλπ.) με στόχο την ανάπτυξη του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών και των επεκτάσεων του. Η Ελλάδα συμμετέχει ενεργά σε όλες τις διαδικασίες και μελέτες, και φυσικά στην λήψη των αποφάσεων για όλα τα θέματα σχεδιασμού και δεν μπορεί να απουσιάζει από διαδικασίες στις οποίες είναι ενεργό μέλος. Είμαστε σε πολύ καλή επαφή με όλα τα γειτονικά μας Κράτη. Μας ενδιαφέρουν πρωτίστως οι δύο βασικοί άξονες που συνδέουν την χώρα μας με την υπόλοιπη Ευρώπη: Αυτοί είναι:

Ο άξονας Orient-East/Med που συνδέσει την χώρα μας με την Δυτική και Κεντρική Ευρώπη μέσω Βουλγαρία-Ρουμανίας. Ο άξονας αυτός είναι όλος σε Κοινοτικό έδαφος και φυσικά είναι τμήμα του Διευρωπαϊκού Δικτύου μεταφορών.


Ο άξονας που συνδέει την χώρα μας με την Δυτική και Κεντρική Ευρώπη μέσω Σκοπίων-Σερβίας (με διακλάδωση προς Κροατία). Αυτός είναι ο πρώην άξονας Χ (δέκα) και είναι στον επίσημο χάρτη που απεικονίζει την επέκταση του Διευρωπαϊκού Δικτύου στα Δυτικά Βαλκάνια.


Ακόμη, μας ενδιαφέρουν πολύ και οι παρακάτω άξονες που όλοι είναι στους χάρτες που απεικονίζουν την επέκταση του Διευρωπαϊκού Δικτύου στα Δυτικά Βαλκάνια και την Τουρκία:
Ο άξονας Θεσσαλονίκη-Φλώρινα-Κρυσταλλοπηγή-Πόγραδετς-Τίρανα-Μαυροβούνιο
Ο οδικός άξονας Ηγουμενίτσα-Δυρράχιο-Μπαρ (Μαυροβούνιο)
Ο σιδηροδρομικός άξονας Θεσσαλονίκη-Κωνσταντινούπολη σε συνδυασμό με την σιδηροδρομική Εγνατία και τις κάθετες συνδέσεις


Η σιδηροδρομική σύνδεση Φλώρινας-Μπίτολα έχει λειτουργήσει στο παρελθόν. Από πλευράς μας, έχουμε πρόσφατα ανακαινίσει τις αναγκαίες υποδομές και είμαστε έτοιμοι για την

επαναλειτουργία της γραμμής. Οι Σκοπιανοί εκδηλώνουν μεγάλο ενδιαφέρον για την επαναλειτουργία της σύνδεσης αυτής, και υπολογίζουν ότι πολύ σύντομα (μέσα στο 2017) θα έχουν ολοκληρώσει τα αναγκαία έργα στο δικό τους έδαφος.

Ν.Κ. Σε σχέση με τον Πανευρωπαϊκό Άξονα 7 που συμμετέχει η χώρα μας, τα έργα σε τι φάση είναι;

Πέτη Πέρκα: Έχουμε τα μεγάλα έργα σε εξέλιξη που ολοκληρώνονται. Η αναμενόμενη εξέλιξη των βασικών έργων στον άξονα αυτό έχει ως εξής:

Το μεγάλο έργο της ολοκλήρωσης όλων των παρεμβάσεων στο τμήμα Τιθορέα-Δομοκός ολοκληρώνεται μέχρι το τέλος 2017
Η ανακαίνιση του τμήματος Πολύκαστρο-Ειδομένη ολοκληρώνεται μέχρι το τέλος 2017
Το έργο του πλήρους εκσυγχρονισμού του τμήματος Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας ολοκληρώνεται μέχρι το 2020
Η ηλεκτροκίνηση/ σηματοδότηση/ τηλεδιοίκηση του άξονα Αθήνας-Θεσσαλονίκης ολοκληρώνεται εντός του 2018.


Ν.Κ. Ας περάσουμε στις Αστικές Μεταφορές της Αθήνας. Υπάρχει ένα θέμα με το γερασμένο στόλο λεωφορείων. Τι μπορεί να γίνει για να βελτιωθεί η κατάσταση;

Πέτη Πέρκα: Έχουμε προτείνει την ένταξη του έργου για την ανανέωση του στόλου στο Πακέτο Γιουνκέρ. Παράλληλα επεξεργαζόμαστε και άλλες προτάσεις. Για παράδειγμα, εξετάζουμε την άντληση πρόσθετης χρηματοδότησης μέσω του ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ.

Παράλληλα, χρειάζεται να εξετασθεί ειδικότερα το θέμα της συντήρησης του εν ενεργεία στόλου. Η νέα διοίκηση της ΟΣΥ ασχολείται εντατικά με αυτό.


Ν.Κ: Πείτε μας λίγο για το Action Plan που ετοιμάζεται για τις συγκοινωνίες. Είναι από τους μεγάλους στόχους της Γενικής Γραμματείας;

Πέτη Πέρκα: Το Action Plan προβλέπει ομιλική λειτουργία για τους φορείς των αστικών συγκοινωνιών, με τον ΟΑΣΑ σε ρόλο συντονιστή. Προβλέπεται εξορθολογισμός δρομολογίων, δαπανών, οικονομίες κλίμακας στα καύσιμα, καθώς και συγχώνευση υπηρεσιών. Οι αστικές συγκοινωνίες εξακολουθούν να αποτελούν σημαντική προτεραιότητα για εμάς. Κρατήσαμε σταθερή την μηνιαία κάρτα, η οποία εξακολουθεί να βρίσκεται σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Η τιμολόγηση όμως των εισιτηρίων εξαρτάται και από τη συμπεριφορά μας ως πολίτες: η εισιτηριοδιαφυγή αποτελεί το βασικότερο πρόβλημα για την παροχή φθηνών, αλλά αξιόπιστων συγκοινωνιακών υπηρεσιών στο κοινωνικό σύνολο. Πρέπει επιτέλους να αποκτήσουμε συνείδηση και να ακυρώνουμε το εισιτήριό μας κάθε φορά που χρησιμοποιούμε τα ΜΜΜ.

Ν.Κ. Σε λίγους μήνες θα μπει στη ζωή μας το ηλεκτρονικό εισιτήριο, τι αλλαγές θα φέρει στην καθημερινότητα των μετακινήσεων;

Πέτη Πέρκα: Κατ’ αρχάς θα μας λύσει πολλά προβλήματα. Υπολογίζουμε εντός του 2017 να έχει ολοκληρωθεί και να έχει τεθεί σε λειτουργία. Το προφίλ των αστικών συγκοινωνιών ανανεώνεται, ενώ αντιμετωπίζεται δραστικά το φαινόμενο της εισιτηριοδιαφυγής. Θα λειτουργήσουν μπάρες στις εισόδους των σταθμών του Μετρό, και ανάλογα μηχανήματα σε λεωφορεία, τρόλεϊ.

Ν.Κ: Ποια θα είναι η διαδικασία;

Πέτη Πέρκα: Στο Μετρό θα περνάμε την κάρτα από το ειδικό μηχάνημα μέσω του οποίου θα πραγματοποιείται ο έλεγχος καταβολής του προβλεπόμενου αντιτίμου. Στα λεωφορεία η πρόταση είναι αυτά τα μηχανήματα να μπουν στην μπροστινή πόρτα, κάτι που έχει ήδη εφαρμοστεί πιλοτικά.

Ν.Κ: Πιστεύετε πως με τη χρήση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου θα φύγουμε από τις ζημιογόνες χρήσεις και θα περάσουμε σε κερδοφορία;

Πέτη Πέρκα: Πράγματι λύνεται ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα που θα επιτρέψει μεγάλη αύξηση στα έσοδα των αστικών συγκοινωνιών.

Ν.Κ: Με το σημαντικό τομέα των logistics τι θα πρέπει να περιμένουμε. Έχουμε το διαγωνισμό στο Θριάσιο.

Πέτη Πέρκα: Η χώρα μας έχει το συγκριτικό πλεονέκτημα του συγκοινωνιακού κόμβου της Ευρώπης. Το Θριάσιο θα είναι μόνο η αρχή. Ήδη έχουν ξεκινήσει οι διαδικασίες για τη διαμόρφωση ενός ολιστικού master plan για τις Μεταφορές. Το σχέδιο θα έχει πανελλαδική εμβέλεια, περιλαμβάνοντας δράσεις τόσο για τις αστικές μεταφορές, όσο και για τις εμπορευματικές μεταφορές.

Το κρίσιμο είναι να δίνεται προτεραιότητα στα έργα στρατηγικής σημασίας. Με τον τρόπο αυτό οι πολιτικοί στόχοι θα έχουν αυξημένες προϋποθέσεις επιτυχίας, ενώ οι πολίτες θα λαμβάνουν ταχύτερα και αμεσότερα τα οφέλη των δράσεων του Υπουργείου μας.

ypodomes.com 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια τα οποία είναι υβριστικά, προκλητικά ή συκοφαντικά θα διαγράφονται. Εγκρίνονται μόνο τα μηνύματα στα οποία εκφράζονται υγιείς απόψεις και προωθείται ουσιαστικός διάλογος.
@ Την νομική ευθύνη των σχολίων την έχουν οι ίδιοι οι σχολιαστές.