Στα μέσα Μαρτίου εκτιμάται ότι θα είναι έτοιμος ο Μηχανισμός Προετοιμασίας Έργων που θα λειτουργήσει από το ΤΑΙΠΕΔ. Σύμφωνα με την 9η έκθεση ενισχυμένης εποπτείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που δημοσιεύθηκε εχθές, απομένουν κάποιες νομοθετικές που θα προστεθούν για να ολοκληρωθεί η δομή του νέου αυτού οργάνου.
Θεωρείται μάλιστα ως ένα από τα κρίσιμα σημεία που θα διευκολύνουν και θα βελτιώσουν την ωρίμανση των μεγάλων έργων της χώρας. Όπως αναφέρεται στην έκθεση, ο μηχανισμός αυτός είναι σημαντικό για να εξασφαλίσει τις απαραίτητες διασφαλίσεις ούτως ώστε το ΤΑΙΠΕΔ να μπορεί να λειτουργεί ανεξάρτητα.
Επίσης εκτιμάται πως ο Μηχανισμός Προετοιμασίας Έργων θα είναι κρίσιμος για την επιτάχυνση των projects που θα ενταχθούν στο Ταμείο Ανάκαμψης αλλά και σε άλλα δημόσια έργα. Η επάνδρωση του νέου οργάνου όπως αποκαλύπτεται είναι σε εξέλιξη και θα ολοκληρωθεί τον Απρίλιο. Ταυτόχρον έχουν ξεκινήσει και οι προετοιμασίες για την υποβολή προσφορών για Τεχνικούς Συμβούλους.
Τι αναφέρεται για τον 4412
Για τον νόμο 4412/2016 που ήδη κατατέθηκε στη Βουλή η μεταρρύθμιση του η έκθεση αναφέρει ότι η πλήρης εφαρμογή του θα είναι κρίσιμη για ην εξασφάλιση της εύρυθμης απορρόφησης των διαθέσιμων οικονομικών κονδυλίων (ΕΣΠΑ, CEF, Ταμείο Ανάκαμψης κ.α.) και να στηρίξει την ανάκαμψη της χώρας. Ο νέος τροποποιημένος νόμος στοχεύει στην εξάλειψη των αδυναμιών στη διαδικασία των δημόσιων συμβάσεων. Οι απαραίτητες δευτερεύουσες νομοθετικές ρυθμίσεις θα ακολουθήσουν σταδιακά τον Απρίλιο, τον Μάιο και τον Αύγουστο.
Παράλληλα ετοιμάζεται μία “φιλόδοξη” όπως χαρακτηρίζεται στρατηγική για τις δημόσιες συμβάσεις για την περίοδο 2021-2025 αναμένεται να υποστηρίξει την πράσινη και την ψηφιακή μετάβαση της χώρας και να ενισχύσει την μάχη ενάντια στην διαφθορά. Ήδη έχει διαμορφωθεί το πλαίσιο και εκτιμάται ότι θα κατατεθεί μέχρι τα τέλη Απριλίου.
Κρίσιμη επίσης χαρακτηρίζεται η εγκαθίδρυση του “Αγωγού Στρατηγικών Έργων”, που ουσιαστικά θα βάζει σε προτεραιοποίηση και σε μία σειρά τα μεγάλα έργα που θα πρόκειται να υλοποιηθούν. Ήδη έχει προετοιμαστεί ένα πρώτο νομοθετικό κείμενο για την ύπαρξη του ΑΣΕ και εκτιμάται ότι θα περάσει από τη Βουλή στα μεσα Μαρτιου. Θα διοικείται από μία Συντονιστική Επιτροπή με μία Task Force που θα διοικείται από υψηλόβαθμα στελέχη από τα αρμόδια υπουργεία που θα είναι αρμόδια για την αξιολόγηση και επιλογή έργων.
Η σιδηροδρομική μεταρρύθμιση
Σχετικά με την πρόοδο που έχει συντελεστεί στην σιδηροδρομική μεταρρύθμιση, σημειώνεται πως η Συντονιστική Επιτροπή που ξεκίνησε τον περασμένο Οκτώβριο, έχει ήδη συμφωνήσει στα σιδηροδρομικά έργα της περιόδου 2021-2023 και ένα ολοκληρώσει το σχεδιασμό εκείνων που θα φτάσουν μέχρι το 2027. Μέσα στο μήνα εκτιμάται ότι θα προκηρυχθεί και ο περιβόητος διαγωνισμός για τον Τεχνικό Σύμβουλο για τα τρέχοντα έργα.
Σε σχέση με σχέδια βιώσιμης αστικής κινητικότητας η έκθεση αναφέρει ότι δεν έχει υπάρξει κάποια περαιτέρω πρόοδος. Αναμένεται ο νόμος για την αναθεώρηση του νομικού πλαισίου να κατατεθεί στη Βουλή. Μέχρι σήμερα 18 Δήμοι έχουν καταθέσει σχέδια αλλά αυτά δεν μπορούν να κατατεθούν πριν από την αναθεώρηση του νομικού πλαισίου.
ypodomes.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια τα οποία είναι υβριστικά, προκλητικά ή συκοφαντικά θα διαγράφονται. Εγκρίνονται μόνο τα μηνύματα στα οποία εκφράζονται υγιείς απόψεις και προωθείται ουσιαστικός διάλογος.
@ Την νομική ευθύνη των σχολίων την έχουν οι ίδιοι οι σχολιαστές.