Εως τις 17 Ιανουαρίου 2018, πρώτη επέτειο της υπογραφής της σύμβασης αγοραπωλησίας του 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, οι Ιταλοί μέτοχοι θέλουν να πραγματοποιήσουν το πρώτο
ταξίδι Αθήνα-Θεσσαλονίκη σε τεσσερισήμισι ώρες. Προς την κατεύθυνση αυτή αναμένεται να επιστρατευθεί η αμαξοστοιχία Frecciabianca («λευκό βέλος» στα ελληνικά), ενώ δεν αποκλείεται να υπάρξει και αλλαγή του δρομολογίου, προβλέποντας πιθανώς μόνο μία στάση, στη Λάρισα.
Προϋπόθεση για να συμβεί αυτό, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Φίλιππο Τσαλίδη, είναι ο ΟΣΕ να παραδώσει την ηλεκτροδοτούμενη σύνδεση Αθήνα-Λιανοκλάδι. Ο τελευταίος έχει δεσμευθεί να παραδώσει τον Νοέμβριο την ηλεκτροδοτούμενη σύνδεση μέχρι Τιθορέα και τον Δεκέμβριο μέχρι Λιανοκλάδι. «Ακόμη και χωρίς το ETCS (φωτοσήμανση), νομίζω ότι μπορούμε να καταφέρουμε τουλάχιστον ένας συρμός την ημέρα να πραγματοποιεί τη διαδρομή Αθήνα-Θεσ/νίκη σε 4.30 ώρες», λέει ο κ. Τσαλίδης.
Οι Ιταλοί επενδυτές δίνουν ιδιαίτερη σημασία στη λειτουργία της συγκεκριμένης γραμμής. Προς την κατεύθυνση αυτή προσανατολίζονται να θέσουν άμεσα σε λειτουργία την αμαξοστοιχία Frecciabianca, που φτάνει σε ταχύτητα μέχρι τα 250 χλμ. ανά ώρα, στη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Πρόκειται για μια αμαξοστοιχία που χρησιμοποιούσε κατά κόρον η Trenitalia την περασμένη δεκαετία και πριν αυτή αρχίσει να αντικαθίσταται από την πιο σύγχρονη Frecciarosa («κόκκινο βέλος»), που φτάνει τα 300 χλμ. την ώρα.
Τα σχέδια αυτά άρχισαν να ξεδιπλώνονται κατά τις τελευταίες επαφές του επικεφαλής της Ferrovie dello Stato Italiane Ρενάτο Μαζοντζίνι στην Ελλάδα. Ο κ. Μαζοντζίνι επισκέφθηκε την περασμένη εβδομάδα τη χώρα μας για πρώτη φορά μετά τη μεταβίβαση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από το ΤΑΙΠΕΔ στην FS Italiane και πραγματοποίησε επαφές με κυβερνητικούς (και όχι μόνο) αξιωματούχους. Προτεραιότητα φαίνεται ότι αποτελεί η EEΣΣΤΥ (Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Υλικού), την οποία το ελληνικό Δημόσιο σκοπεύει να αποκρατικοποιήσει. Ο όμιλος FS Italiane θα υποβάλει δεσμευτικό ενδιαφέρον, παρόλο που θα ζητήσει άλλη μία παράταση της διαγωνιστικής διαδικασίας. Η υποβολή των δεσμευτικών προσφορών για την ΕΕΣΣΤΥ είναι την ερχόμενη εβδομάδα 3 Νοεμβρίου 2017, και εκτός από την FS Italiane, αρχικό ενδιαφέρον έχει υποβάλει και η Skoda Transportation.
O κ. Τσαλίδης σημειώνει ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ χρειάζεται μια βάση συντήρησης του σιδηροδρομικού στόλου της. Την ανάγκη αυτή υπογράμμισε και η επιτόπια επίσκεψη του κ. Μαζοντζίνι στο μεγαλύτερο μηχανοστάσιο της ΕΕΣΣΤΥ στον Αγιο Ιωάννη Ρέντη. «Το ενδιαφέρον των Ιταλών είναι δεδομένο και σημαντικό», λέει ο κ. Τσαλίδης, τονίζοντας την πολυδάπανη επέκταση των Ιταλών σε ολόκληρο τον πλανήτη, αλλά με έμφαση στην Ευρώπη.
Το επόμενο στοίχημα θα είναι ο παρευξείνιος σιδηρόδρομος και ειδικότερα η σύνδεση της Θεσσαλονίκης με την Αλεξανδρούπολη και το Μπουργκάς (Βουλγαρία). Η συγκεκριμένη γραμμή εκτιμάται ότι θα αποκτήσει μεγάλο εμπορικό ενδιαφέρον, όχι μόνον λόγω της στρατηγικής σημασίας που αποκτά ως παράκαμψη των Δαρδανελλίων, αλλά κυρίως επειδή αναμένεται σημαντική ανάπτυξη του λιμένα της Αλεξανδρούπολης. Ωστόσο όλα εξαρτώνται από την υποδομή και το πόσο γρήγορα ο ΟΣΕ θα είναι σε θέση να την ολοκληρώσει. Ο τελευταίος έχει λάβει από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ τα τελευταία τέσσερα χρόνια 114 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων 30 εκατ. ευρώ αμέσως μετά το κλείσιμο της συναλλαγής τον περασμένο Σεπτέμβριο, ενώ άλλα 25 εκατ. ευρώ θα εισπράξει έως τα τέλη του έτους. Η αποζημίωση των 114 εκατ. ευρώ συμφωνήθηκε στο πλαίσιο του κλεισίματος των κρατικών ενισχύσεων στον όμιλο ΟΣΕ.
Σχετικά με τον σιδηροδρομικό στόλο, στόχος είναι την επόμενη πενταετία να αντικατασταθεί στο σύνολό του. Ηδη ο στόλος των βαγονιών και μηχανών που μισθώνει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τη ΓΑΙΑΟΣΕ θεωρείται παλιός. Αρχής γενομένης με το Frecciabianca, σταδιακά θα αποσύρονται τα πιο γηρασμένα οχήματα της ΓΑΙΑΟΣΕ. Στο ανθρώπινο δυναμικό, βασικό ζήτημα είναι η ανανέωση του προσωπικού και κυρίως η πρόσληψη μηχανοδηγών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια τα οποία είναι υβριστικά, προκλητικά ή συκοφαντικά θα διαγράφονται. Εγκρίνονται μόνο τα μηνύματα στα οποία εκφράζονται υγιείς απόψεις και προωθείται ουσιαστικός διάλογος.
@ Την νομική ευθύνη των σχολίων την έχουν οι ίδιοι οι σχολιαστές.