Έντονη ανησυχία στους Σιδηροδρομικούς και κυρίως στους συναδέλφους της Βόρειας Ελλάδας έχει επιφέρει η απόφαση του ΟΣΕ για την διακοπή της σιδηροδρομικής
σύνδεσης Δράμας - Ξάνθης, ιδιαίτερα από την στιγμή που έγινε γνωστό πως δεν έχουν εξασφαλισθεί τα χρήματα για την ολοκλήρωση του έργου.
Από τη Κυριακή 25 Σεπτεμβρίου, διακόπτεται για έξι έως και εννέα μήνες η σιδηροδρομική σύνδεση Δράμας - Ξάνθης καθώς, όπως εξήγησε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ κ. Κώστας Πετράκης, η επιδομή του δικτύου χρήζει επειγόντως συντήρησης για λόγους ασφαλείας. Σε επόμενη φάση και μόλις εξασφαλισθούν οι χρηματοδοτικοί πόροι, θα προχωρήσει η ανάταξη της γραμμής, δηλαδή η αντικατάσταση της επιδομής με σύγχρονα υλικά και συστήματα διαχείρισης.
Ο κ. Πετράκης, που αυτή την ώρα παραχωρεί συνέντευξη Τύπου για το θέμα, στην αίθουσα σιδηροδρομικού σταθμούς Δράμας, δήλωσε στη Voria.gr ότι το δίκτυο του ΟΣΕ στην Ανατολική Μακεδονία μέχρι και την Κομοτηνή, είχε επί χρόνια, ακόμη και για περισσότερα από 10, μείνει χωρίς ριζική συντήρηση αναγκάζοντας σε επιβεβλημένες βραδυπορίες.
Να σημειωθεί ότι οι επιβατικές μετακινήσεις στο τμήμα των 66 χλμ. μεταξύ Δράμας- Ξάνθης, κινούνται δύο συρμοί την ημέρα μεταφέροντας 200- 400 επιβάτες.
"Σε πρώτη φάση ξεκινούμε με εργασίες συντήρησης και αποκατάστασης του δικτύου, για να εξασφαλίσουμε την ασφαλή κίνηση. Έχουν ήδη αρχίσει οι πρώτες εργασίες επισκευών ενώ θα προκηρυχθεί διαγωνισμός για το τμήμα Τοξότες- Νικηφόρος, προϋπολογισμού 3 εκατ. ευρώ. Υπάρχουν από τις υπηρεσίες του ΟΣΕ εκθέσεις που επισημαίνουν τους κινδύνους λόγω ακριβώς του ελλείμματος σε σοβαρή συντήρηση υποδομής και επιδομής. Σκοπός και υποχρέωσή μας είναι να εξασφαλίσουμε την ασφαλή μεταφορά των επιβατών, υποχρέωση απέναντι και των τριών εταιρειών που πλέον έχουν άδεια χρήσης του σιδηροδρομικού δικτύου" είπε ο κ. Πετράκης και πρόσθεσε:
"Το επιχειρησιακό πρόγραμμα του ΟΣΕ έχει ήδη επιδοθεί στον υπουργό. Για την ανάταξη του τμήματος της Ανατολικής Μακεδονίας μέχρι και την Κομοτηνή θα απαιτηθούν κονδύλια 65 εκατ. ευρώ. Το έργο είναι μελετητικά ώριμο και περιμένουμε την ολοκλήρωση και της χρηματο-οικονομικής μελέτης από το Πανεπιστήμιο Πειραιώς. Ο ΟΣΕ μπορεί, με τα αποθεματικά του(σ.σ. δεσμεύτηκαν την άνοιξη του 2015 μαζί με τα αποθεματικά και άλλων ΔΕΚΟ), να έχει κάποια συμμετοχή στις επενδύσεις που γενικότερα απαιτούνται, αλλά οπωσδήποτε θα πρέπει να διατεθούν πόροι από τους σημαντικούς που έχουν προβλεφθεί, από την Κοινότητα, για την περίοδο 2014-2020, για τα δίκτυα μεταφορών και ειδικότερα για το σιδηρόδρομο. Είναι και θέμα διαπραγμάτευσης με τους θεσμούς".
Σημειώνεται ότι οι μεταφορές αυτή την περίοδο μπορούν γενικότερα να χρηματοδοτηθούν μέσω ΣΕΣ 2014-2020, του πολυσυζητημένου πακέτου Γιούνκερ που απαιτεί μόχλευση κεφαλαίων και του προγράμματος "Συνδέοντας την Ευρώπη" (CEF) στο οποίο, σε ότι αφορά κατασκευή, εντάχθηκε η ολοκλήρωση του Τιθορέα- Λιανοκλάδι- Δομοκός και η υποδομή στο τμήμα Ροδοδάφνη- Ψαθόπυργος της νέας γραμμής Αθήνας- Πάτρας.
Όπως είπε ο κ. Πετράκης, υπάρχουν πιεστικές ανάγκες συντήρησης αλλά και ανάταξης του σιδηροδρομικού δικτύου, εάν εξαιρεθεί η γραμμή Αθήνα- Θεσσαλονίκη- Ειδομένη - Προμαχώνας στην οποία φυσικά μένει να ολοκληρωθεί το τμήμα Τιθορέα- Δομοκός.
Πρώτα από όλα πρέπει να γίνει η συντήρηση και ανάταξη του δικτύου (επιδομή, ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση) για λόγους ασφαλείας και καλύτερης εξυπηρέτησης των χρηστών. Τα έργα που απαιτούνται έχουν μελετηθεί και είναι ώριμα να εκτελεστούν εφ' όσον εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση.
"Έχοντας ένα σύγχρονο δίκτυο θα μπορούμε να αυξήσουμε και τα τέλη χρήσης που καταβάλλουν οι εταιρείες έλξης, σήμερα η TΡΑΙΝΟΣΕ μόνο, αλλά και δύο ακόμη εταιρείες έχουν πάρει άδεια. Σήμερα χρεώνουμε μόλις 1 ευρώ ανά συρμοχιλιόμετρο, όταν οι Ελβετοί χρεώνουν 11. Δεν κάνω αυστηρή σύγκριση των δύο δικτύων αλλά οπωσδήποτε οι διαφορές που υπάρχουν δεν δικαιολογούν τέτοια απόσταση στις χρεώσεις. Ο ΟΣΕ πρέπει να εξασφαλίσει μεγαλύτερα έσοδα από τη χρήση του δικτύου, κάτι που όμως απαιτεί και επενδύσεις", υπογράμμισε.
Να σημειωθεί ότι στο διάστημα που δεν θα γίνονται δρομολόγια επιβατηγά στο Δράμα- Ξάνθη, θα κινούνται τα εμπορευματικά τρένα αλλά με πολύ χαμηλές ταχύτητες και με τη συνοδεία πλοηγού(π.χ. για μεταφορά των σωλήνων του ΤΑΡ).
voria.gr
σύνδεσης Δράμας - Ξάνθης, ιδιαίτερα από την στιγμή που έγινε γνωστό πως δεν έχουν εξασφαλισθεί τα χρήματα για την ολοκλήρωση του έργου.
Από τη Κυριακή 25 Σεπτεμβρίου, διακόπτεται για έξι έως και εννέα μήνες η σιδηροδρομική σύνδεση Δράμας - Ξάνθης καθώς, όπως εξήγησε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ κ. Κώστας Πετράκης, η επιδομή του δικτύου χρήζει επειγόντως συντήρησης για λόγους ασφαλείας. Σε επόμενη φάση και μόλις εξασφαλισθούν οι χρηματοδοτικοί πόροι, θα προχωρήσει η ανάταξη της γραμμής, δηλαδή η αντικατάσταση της επιδομής με σύγχρονα υλικά και συστήματα διαχείρισης.
Ο κ. Πετράκης, που αυτή την ώρα παραχωρεί συνέντευξη Τύπου για το θέμα, στην αίθουσα σιδηροδρομικού σταθμούς Δράμας, δήλωσε στη Voria.gr ότι το δίκτυο του ΟΣΕ στην Ανατολική Μακεδονία μέχρι και την Κομοτηνή, είχε επί χρόνια, ακόμη και για περισσότερα από 10, μείνει χωρίς ριζική συντήρηση αναγκάζοντας σε επιβεβλημένες βραδυπορίες.
Να σημειωθεί ότι οι επιβατικές μετακινήσεις στο τμήμα των 66 χλμ. μεταξύ Δράμας- Ξάνθης, κινούνται δύο συρμοί την ημέρα μεταφέροντας 200- 400 επιβάτες.
"Σε πρώτη φάση ξεκινούμε με εργασίες συντήρησης και αποκατάστασης του δικτύου, για να εξασφαλίσουμε την ασφαλή κίνηση. Έχουν ήδη αρχίσει οι πρώτες εργασίες επισκευών ενώ θα προκηρυχθεί διαγωνισμός για το τμήμα Τοξότες- Νικηφόρος, προϋπολογισμού 3 εκατ. ευρώ. Υπάρχουν από τις υπηρεσίες του ΟΣΕ εκθέσεις που επισημαίνουν τους κινδύνους λόγω ακριβώς του ελλείμματος σε σοβαρή συντήρηση υποδομής και επιδομής. Σκοπός και υποχρέωσή μας είναι να εξασφαλίσουμε την ασφαλή μεταφορά των επιβατών, υποχρέωση απέναντι και των τριών εταιρειών που πλέον έχουν άδεια χρήσης του σιδηροδρομικού δικτύου" είπε ο κ. Πετράκης και πρόσθεσε:
"Το επιχειρησιακό πρόγραμμα του ΟΣΕ έχει ήδη επιδοθεί στον υπουργό. Για την ανάταξη του τμήματος της Ανατολικής Μακεδονίας μέχρι και την Κομοτηνή θα απαιτηθούν κονδύλια 65 εκατ. ευρώ. Το έργο είναι μελετητικά ώριμο και περιμένουμε την ολοκλήρωση και της χρηματο-οικονομικής μελέτης από το Πανεπιστήμιο Πειραιώς. Ο ΟΣΕ μπορεί, με τα αποθεματικά του(σ.σ. δεσμεύτηκαν την άνοιξη του 2015 μαζί με τα αποθεματικά και άλλων ΔΕΚΟ), να έχει κάποια συμμετοχή στις επενδύσεις που γενικότερα απαιτούνται, αλλά οπωσδήποτε θα πρέπει να διατεθούν πόροι από τους σημαντικούς που έχουν προβλεφθεί, από την Κοινότητα, για την περίοδο 2014-2020, για τα δίκτυα μεταφορών και ειδικότερα για το σιδηρόδρομο. Είναι και θέμα διαπραγμάτευσης με τους θεσμούς".
Σημειώνεται ότι οι μεταφορές αυτή την περίοδο μπορούν γενικότερα να χρηματοδοτηθούν μέσω ΣΕΣ 2014-2020, του πολυσυζητημένου πακέτου Γιούνκερ που απαιτεί μόχλευση κεφαλαίων και του προγράμματος "Συνδέοντας την Ευρώπη" (CEF) στο οποίο, σε ότι αφορά κατασκευή, εντάχθηκε η ολοκλήρωση του Τιθορέα- Λιανοκλάδι- Δομοκός και η υποδομή στο τμήμα Ροδοδάφνη- Ψαθόπυργος της νέας γραμμής Αθήνας- Πάτρας.
Όπως είπε ο κ. Πετράκης, υπάρχουν πιεστικές ανάγκες συντήρησης αλλά και ανάταξης του σιδηροδρομικού δικτύου, εάν εξαιρεθεί η γραμμή Αθήνα- Θεσσαλονίκη- Ειδομένη - Προμαχώνας στην οποία φυσικά μένει να ολοκληρωθεί το τμήμα Τιθορέα- Δομοκός.
Πρώτα από όλα πρέπει να γίνει η συντήρηση και ανάταξη του δικτύου (επιδομή, ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση) για λόγους ασφαλείας και καλύτερης εξυπηρέτησης των χρηστών. Τα έργα που απαιτούνται έχουν μελετηθεί και είναι ώριμα να εκτελεστούν εφ' όσον εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση.
"Έχοντας ένα σύγχρονο δίκτυο θα μπορούμε να αυξήσουμε και τα τέλη χρήσης που καταβάλλουν οι εταιρείες έλξης, σήμερα η TΡΑΙΝΟΣΕ μόνο, αλλά και δύο ακόμη εταιρείες έχουν πάρει άδεια. Σήμερα χρεώνουμε μόλις 1 ευρώ ανά συρμοχιλιόμετρο, όταν οι Ελβετοί χρεώνουν 11. Δεν κάνω αυστηρή σύγκριση των δύο δικτύων αλλά οπωσδήποτε οι διαφορές που υπάρχουν δεν δικαιολογούν τέτοια απόσταση στις χρεώσεις. Ο ΟΣΕ πρέπει να εξασφαλίσει μεγαλύτερα έσοδα από τη χρήση του δικτύου, κάτι που όμως απαιτεί και επενδύσεις", υπογράμμισε.
Να σημειωθεί ότι στο διάστημα που δεν θα γίνονται δρομολόγια επιβατηγά στο Δράμα- Ξάνθη, θα κινούνται τα εμπορευματικά τρένα αλλά με πολύ χαμηλές ταχύτητες και με τη συνοδεία πλοηγού(π.χ. για μεταφορά των σωλήνων του ΤΑΡ).
voria.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια τα οποία είναι υβριστικά, προκλητικά ή συκοφαντικά θα διαγράφονται. Εγκρίνονται μόνο τα μηνύματα στα οποία εκφράζονται υγιείς απόψεις και προωθείται ουσιαστικός διάλογος.
@ Την νομική ευθύνη των σχολίων την έχουν οι ίδιοι οι σχολιαστές.