Πέμπτη 28 Ιουνίου 2018

Χρ. Σπίρτζης: Σημαντική ημέρα για τις συνδυασμένες και σιδηροδρομικές μεταφορές η λειτουργία της Rail Cargo Logistics Goldair

Ως μια σημαντική ημέρα για τις συνδυασμένες και σιδηροδρομικές μεταφορές χαρακτήρισε τη λειτουργία της Rail Cargo Logistics Goldair και τη διεξαγωγή του πρώτου
εμπορευματικού δρομολογίου της, ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης.
Ο κ. Σπίρτζης αναφέρθηκε στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του σιδηροδρόμου, με την ολοκλήρωση των έργων (το φθινόπωρο θα είναι έτοιμη η γραμμή της ηλεκτροκίνησης από τη Θεσσαλονίκη μέχρι την Ειδομένη), τη δημιουργία των εμπορευματικών κέντρων σε Θριάσιο και Γκόνο και την σύνδεση λιμένων της Β. Ελλάδας, της Βουλγαρίας και της Ρουμανίας.
Η ομιλία του υπουργού Μεταφορών
Εκπρόσωποι της διοίκησης της Goldair και της Rail Cargo, κύριε πρόεδρε του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος, κύριε πρόεδρε της ΕΕΣΣΤΥ, κυρία πρόεδρε και στελέχη της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων, κύριε Διευθύνοντα Σύμβουλε της ΓΑΙΑΟΣΕ, είναι μία πολύ σημαντική μέρα για την Ελλάδα, για τις Συνδυασμένες Μεταφορές, κυρίως για τις Σιδηροδρομικές Μεταφορές.
Είναι η πρώτη εταιρεία Σιδηροδρομικών Μεταφορών που γίνεται στη χώρα μας μετά την απελευθέρωση και θα ήθελα να της ευχηθώ καλή επιτυχία και ασφαλείς μεταφορές.
Οι συμμετέχουσες εταιρείες σε αυτό το σχήμα διασφαλίζουν την ποιότητα, το σεβασμό στους εργαζόμενους, το σεβασμό στους κανόνες του σιδηροδρόμου, στους κανόνες ασφαλείας, αλλά διασφαλίζουν και μία επιτυχή πορεία στην αναβάθμιση της χώρας μας σαν κόμβο Συνδυασμένων Μεταφορών.
Γνωρίζετε πολύ καλά, ότι ο Σιδηρόδρομος, για δεκαετίες δυστυχώς, δεν αποτέλεσε προτεραιότητα για την Ελλάδα.

Και γνωρίζετε επίσης, ότι τους επόμενους μήνες, μέχρι το τέλος του χρόνου, τμήματα Σιδηροδρομικών Υποδομών που επιτέλους αναβαθμίζουν και αλλάζουν το χάρτη και των εμπορευματικών μεταφορών και των επιβατικών μεταφορών,  στη δική μας χώρα, αλλά αλλάζουν και το χάρτη και στις σιδηροδρομικές μεταφορές της Ευρώπης, θα είναι πλέον έτοιμες σε χρήση.
Είναι πολύ σημαντικό, ότι επιτέλους το Φθινόπωρο ολοκληρώνεται η διπλή σιδηροδρομική ηλεκτροκίνητη γραμμή Αθήνας – Θεσσαλονίκης και θα μπορούμε και στις επιβατικές μεταφορές να έχουμε ένα ταξίδι 3 ώρες και 20 λεπτά. Αλλά ακόμη πιο σημαντικό για τις εμπορευματικές μεταφορές, για την υπεραξία που δίνει στα λιμάνια, στη χώρα αυτός ο άξονας.
Το Φθινόπωρο θα είναι έτοιμη επίσης η γραμμή της ηλεκτροκίνησης από τη Θεσσαλονίκη μέχρι την Ειδομένη. Γνωρίζετε όλοι παρά πολύ καλά, τις διακρατικές συμφωνίες που έχουν γίνει με την  Βουλγαρία και τη διεύρυνση που θα γίνει με τη Ρουμανία, προκειμένου τα λιμάνια της χώρας μας, της Βορείου Ελλάδος, να συνδεθούν με τα λιμάνια του Ευξείνου Πόντου.
Και τι σημαίνει αυτό για το διεθνή χάρτη των Μεταφορών και τι σημαίνει για τις Σιδηροδρομικές Υποδομές και για τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας.
Γνωρίζετε επίσης πάρα πολύ καλά, ότι είναι κεντρική επιλογή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, της ευρωπαϊκής οικογένειας η ολοκλήρωση του διαδρόμου 10, δηλαδή του διαδρόμου από Θεσσαλονίκη – Ειδομένη – Σκόπια – Βελιγράδι προς τις χώρες της κεντρικής Ευρώπης και μετά στην Αυστρία.
Είναι σημαντικό  να δούμε, με τη δεύτερη διακρατική συμφωνία που θα γίνει σε λίγο καιρό, πώς η χώρα μας πώς η χώρα μας, η Βόρεια Ελλάδα, βγαίνει από την απομόνωση και αποκτά πραγματικά, τα λιμάνια, τις υποδομές της, στον  παραγωγικό ιστό της, ως ενδοχώρα στις χώρες των Βαλκανίων και βορειότερα.
Πως αποκτά ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε σχέση με τα λιμάνια και τις σιδηροδρομικές υποδομές της Δυτικής Ευρώπης και πώς μπορεί να προσελκύσει παραγωγικές επενδύσεις στη δική μας χώρα, στη δική μας περιοχή, μιας και μπορεί να διασφαλίσει γρήγορες, ασφαλείς υποδομές για τις μεταφορές των προϊόντων που θα παράγονται εδώ.
Ξέρετε ότι μέσα στο καλοκαίρι η σύμβαση για το Εμπορευματικό Κέντρο στο Θριάσιο θα έρθει στη Βουλή για να αρχίσει να υλοποιείται από Σεπτέμβρη, Οκτώβρη το έργο.
Γνωρίζετε ότι  η διαγωνιστική διαδικασία για το εμπορευματικό κέντρο Θεσσαλονίκης έχει ξεκινήσει και σε λίγους μήνες θα είμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε και εδώ, ότι και στην Αθήνα, ότι και με το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο.
Αυτά δίνουν στη χώρα αλλά φτερά, άλλη γεωπολιτική θέση, δίνουν άλλες δυνατότητες για αυτό που θέλουμε να υλοποιήσουμε: την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας, τη Θεσσαλονίκη κέντρο εμπορευματικό, κέντρο παραγωγικό, κέντρο οικονομικό, κέντρο πολιτιστικό των Βαλκανίων.
Εγώ θα ήθελα να ευχαριστήσω και τις δύο εταιρείες που ξεκίνησαν αυτή τη μεγάλη προσπάθεια και δεν το έβαλαν κάτω, παρά τη γραφειοκρατία που υπήρχε όλα αυτά τα χρόνια.
Θα ήθελα να ευχαριστήσω την πρέσβη της Αυστρίας και την ίδια και τη χώρα της, που πάρα πολλές φορές, σε πάρα πολύ κρίσιμα σημεία, για τη διαπραγμάτευση και την έξοδο από την κρίση βοήθησε, τιμώντας τον ευρωπαϊκό πολιτισμό και το ευρωπαϊκό κεκτημένο και τις κοινωνικές κατακτήσεις.
Θα ήθελα επίσης να πω, ότι είναι μία πραγματικά σημειολογική μέρα, μιας και είναι η πρώτη επένδυση που γίνεται αμέσως μετά την ολοκλήρωση της αξιολόγησης και έχει και κόκκινα χρώματα για ότι σημαίνει αυτό για το ΣΥΡΙΖΑ.
Σας ευχαριστώ πάρα πολύ,  καλή επιτυχία, καλές δουλειές, καλή ανάπτυξη.
metaforespress.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια τα οποία είναι υβριστικά, προκλητικά ή συκοφαντικά θα διαγράφονται. Εγκρίνονται μόνο τα μηνύματα στα οποία εκφράζονται υγιείς απόψεις και προωθείται ουσιαστικός διάλογος.
@ Την νομική ευθύνη των σχολίων την έχουν οι ίδιοι οι σχολιαστές.