Πέμπτη 10 Μαΐου 2018

Αν είσαι παραπληγικός, το έχασες το τρένο...

NτροπΟΣΕ στον σιδηροδρομικό σταθμό Θεσσαλονίκης. Υπάλληλοι του οργανισμού αρνήθηκαν να βγάλουν εισιτήριο στον πρόεδρο του Πανελλήνιου Συλλόγου Παραπληγικών
προκειμένου να ταξιδέψει στην Αθήνα γιατί δεν λειτουργούν τα ειδικά ανυψωτικά μηχανήματα για AμεA και ήταν ανέφικτο να επιβιβαστεί στο τρένο με το ηλεκτροκίνητο καροτσάκι του!
Μετά το απίστευτο περιστατικό, μέλη του συλλόγου παραπληγικών πραγματοποίησαν χθες συμβολικά ολιγόλεπτη διαμαρτυρία επάνω στις ράγες. Πινγκ πονγκ ευθυνών ανάμεσα σε ΟΣΕ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
«Με ενημέρωσαν ότι επειδή ακόμα δεν είναι σε χρήση τα ειδικά ανυψωτικά μηχανήματα, δεν μπορούν να ανεβάσουν το καροτσάκι μου στην αμαξοστοιχία και μου απαγόρευσαν να ταξιδέψω. Τους είπα ότι αναλαμβάνω εγώ την ευθύνη για τον τρόπο που θα μπει το καρότσι στην αμαξοστοιχία, αλλά μου αρνήθηκαν», υποστηρίζει ο πρόεδρος των παραπληγικών Κωνσταντίνος Κωνσταντής που χθες βρέθηκε επικεφαλής στη διαμαρτυρία μαζί με άλλα μέλη του συλλόγου τους.
Μπορεί τα ελληνικά τρένα να ιδιωτικοποιούνται, μπορεί το έργο της ηλεκτροκίνησης να «τρέχει», μπορεί πράγματι τα νέα τρένα που θα φέρουν οι Ιταλοί να κάνουν το Θεσσαλονίκη-Αθήνα σε 3,5 ώρες από το 2019, αλλά την ίδια ώρα δεν έχουν αντιμετωπιστεί καθώς φαίνεται στοιχειώδεις ελλείψεις σε ζητήματα πρόνοιας όπως το συγκεκριμένο.
Οι παραπληγικοί από τη μια τονίζουν ότι θα συνεχίσουν τις συμβολικές διαμαρτυρίες και κινητοποιήσεις, όσο δύσκολο κι αν είναι γι’ αυτούς, ώσπου να λυθεί το πρόβλημα. Ο πρόεδρος του ΟΣΕ Γιώργος Κακουλάκης, από την άλλη, πετάει το μπαλάκι στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τη «γραφειοκρατία». Το θέμα είναι όμως ότι κανείς δεν δεσμεύεται για άμεση λύση, ούτε φαίνεται να αναλαμβάνει την ευθύνη...

Περιμένει στις... αποθήκες

Για την ιστορία να αναφέρουμε ότι το ειδικό μηχάνημα δοκιμάστηκε τον Οκτώβρη του 2017 και η δοκιμή πήγε πολύ καλά. Παραδόξως, όμως, επτά μήνες μετά παραμένει συσκευασμένο στις αποθήκες του σιδηροδρομικού σταθμού...
«Οντως υπάρχει μία καθυστέρηση στη λειτουργία του ανυψωτικού μηχανήματος των AμεA στον σταθμό της Θεσσαλονίκης», παραδέχτηκε ο κ. Κακουλάκης μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό «Alpha 96,5», τόνισε ωστόσο πως «η διαδικασία της χρήσης του μηχανήματος είναι αρμοδιότητα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ».
Υποστήριξε ότι ο ΟΣΕ ανέλαβε την πρωτοβουλία να αγοράσει και να προμηθεύσει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ με τα ανυψωτικά μηχανήματα αναπηρικών αμαξιδίων για τους σταθμούς της Θεσσαλονίκης και της Αθήνας και ως εκ τούτου υπογράφηκε συμφωνία συνεργασίας στις 29/11/2017.
Τα πλήρωσε, τα παρέδωσε, αλλά «από κει και πέρα δεν μπορεί να κάνει κάτι άλλο...». Σύμφωνα με τον ίδιο, ακόμη και η εκπαίδευση του προσωπικού για τη χρήση του ανυψωτικού μηχανήματος ανήκει στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, γεγονός το οποίο «αναφέρεται ρητώς στο σύμφωνο μεταξύ των δύο εταιρειών».
Ερωτηθείς εάν ο ΟΣΕ μπορούσε να «πιέσει» την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για την άμεση λειτουργία του ανυψωτικού μηχανήματος, ο κ. Κακουλάκης απάντησε πως «είμαστε ήδη σε επαφές με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ προκειμένου να λειτουργήσουν τα ανυψωτικά μηχανήματα και στη Θεσσαλονίκη και στην Αθήνα», σχολιάζοντας πως «ειδικά όταν έχει να κάνει με συνανθρώπους μας με σοβαρά προβλήματα κινητικότητας, τέτοιου είδους ζητήματα δεν πρέπει να υπάρχουν».

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Κάπως διαφορετικά τα λέει ωστόσο η ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Οπως αναφέρει σε σχετική απάντησή της, «έχει δρομολογήσει από τα μέσα του 2017 όλες τις απαιτούμενες ενέργειες προς τον ΟΣΕ -ο οποίος έχει και την ευθύνη για τη λειτουργία των Σιδηροδρομικών Σταθμών- ώστε να υπάρξει η προμήθεια των ειδικών ανυψωτικών μηχανημάτων που απαιτούνται για την καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών που έχουν ειδικές ανάγκες.
Ο ΟΣΕ μέχρι σήμερα δεν έχει παραδώσει στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ τέτοιο ανυψωτικό μηχάνημα», υποστηρίζει, αδειάζοντας τον πρόεδρο του ΟΣΕ.
Σχετικά με τον πρόεδρο των παραπληγικών, ούτε λίγο ούτε πολύ λέει ότι εκείνος φταίει γιατί δεν ακολούθησε το... πρόγραμμά της! Υποστηρίζει συγκεκριμένα η εταιρεία: «Ο επιβάτης προσήλθε στον Σιδηροδρομικό Σταθμό χθες το πρωί [την Τρίτη] στις 7.00 π.μ. για να επιβιβαστεί σε αμαξοστοιχία που είχε προγραμματισμένη αναχώρηση στις 7.04 π.μ.
»Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. για την καλύτερη διευκόλυνση των πελατών μας με κινητικά προβλήματα έχει δημοσιοποιήσει και ενημερώσει το επιβατικό κοινό ότι είναι απαραίτητη η επικοινωνία με την εταιρεία 48 ώρες πριν από το δρομολόγιο. Η διαδικασία αυτή είναι γνωστή στους ανθρώπους και στις συλλογικότητες που τους εκπροσωπούν, ώστε να έχουν την ιδιαίτερη φροντίδα που χρειάζεται για να μπορούν να ταξιδέψουν άνετα.
»Ο λόγος για την ύπαρξη της διαδικασίας επικοινωνίας είναι ότι χρειάζεται πρόσθετο προσωπικό και εξοπλισμός, ώστε να μπορούν να αντιμετωπιστούν με ασφάλεια τα αμαξίδια και οι επιβάτες. Παρόλο που ο συγκεκριμένος επιβάτης δεν ακολούθησε την ανωτέρω διαδικασία για να εξυπηρετηθεί σωστά, τα στελέχη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. ήταν έτοιμα σήμερα (την Τετάρτη δηλαδή) να τον εξυπηρετήσουν να ταξιδέψει κανονικά με όλους τους κανόνες ασφάλειας.
»Επίσης, ο εν λόγω επιβάτης αρνήθηκε να χρησιμοποιήσει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. δικό της ελαφρύτερο αμαξίδιο προκειμένου να διευκολυνθεί η επιβίβασή του στο τρένο. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. ουδέποτε αρνήθηκε να εξυπηρετήσει επιβάτη της, πολλώ δε μάλλον επιβάτη ΑμεΑ, και ειλικρινά λυπάται για την ταλαιπωρία που υπέστη».
Οι ισχυρισμοί της ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν έμειναν ασχολίαστοι. Απαντώντας στις αιτιάσεις ο ΟΣΕ αναφέρει: «Με ιδιαίτερη ευαισθησία, η διοίκηση του ΟΣΕ καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για την επίλυση προβλημάτων που προκύπτουν, ωστόσο θα πρέπει να αποσαφηνιστεί ότι τα θέματα επιβίβασης και μεταφοράς των επιβατών -επομένως και η χρήση των ανυψωτικών μηχανημάτων- ανήκουν στην αποκλειστική αρμοδιότητα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
»Με προβληματισμό παρατηρούμε ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν ενημερώνεται ως όφειλε για θέματα τόσο σημαντικά όπως η παράδοση των ανυψωτικών μηχανημάτων για την εξυπηρέτηση ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων όπως τα άτομα με κινητικές δυσκολίες. Για τον λόγο αυτό, ενημερώνουμε ότι εδώ και καιρό τα δύο πρώτα ανυψωτικά μηχανήματα είναι αποθηκευμένα σε χώρους της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με άμεση πρόσβαση, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη».


efsyn.gr
photo,video: ert.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια τα οποία είναι υβριστικά, προκλητικά ή συκοφαντικά θα διαγράφονται. Εγκρίνονται μόνο τα μηνύματα στα οποία εκφράζονται υγιείς απόψεις και προωθείται ουσιαστικός διάλογος.
@ Την νομική ευθύνη των σχολίων την έχουν οι ίδιοι οι σχολιαστές.