Πέμπτη, 29 Ιουνίου 2017

Θ. Βούρδας: Το τρένο "μπαίνει μπροστά" για να βάλει τη χώρα στις σωστές "αναπτυξιακές ράγες"

Αποτέλεσμα εικόνας για βουρδαςΣτην ταχεία ενίσχυση και ανάπτυξη του ελληνικού σιδηροδρόμου ως βασική προϋπόθεση για καθαρές και φτηνές μεταφορές,
διεθνείς επενδύσεις, σημαντικό όγκο μεταφοράς εμπορευμάτων και μετατροπή της χώρας σε διεθνή διαμετακομιστικό κόμβο και κέντρο Logistics, αναφέρθηκε ο γγ του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, Θάνος Βούρδας, κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στο φόρουμ "Επενδύοντας στις σιδηροδρομικές μεταφορές".
 
Ο κ. Βούρδας υποστήριξε πως μετά από πολλά χρόνια ο σιδηρόδρομος βγαίνει από μία ιδιότυπη απομόνωση και απαξίωση και περνά στην πρώτη γραμμή "οδηγώντας" το βαγόνι της ανάπτυξης και πρόσθεσε ότι τα τελευταία δύο χρόνια έχουν γίνει μεγάλες προσπάθειες ολοκλήρωσης των έργων, που επί χρόνια βάλτωναν λόγω άστοχων ενεργειών και ελλιπούς χρηματοδότησης. "Πλέον, ακολουθώντας το trend που υπάρχει σε όλη την Ευρώπη, το τρένο "μπαίνει μπροστά" για να βάλει τη χώρα στις σωστές "αναπτυξιακές ράγες"", σημείωσε, τονίζοντας πως ο σιδηρόδρομος είναι το μέλλον των μεταφορών και της αναπτυξιακής προοπτικής της χώρας.
 
Επίσης, αναφέρθηκε στην πρόσφατη απόφαση της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις στον σιδηρόδρομο, απόφαση που δικαιώνει, όπως είπε, τις ελληνικές θέσεις, απαλλάσσοντας τη χώρα μας από την απειλή προστίμων και χρεών άνω των 16 δισ. ευρώ. Μίλησε για την αξιοποίηση της γεωστρατηγικής θέσης της χώρας μας, δεδομένου ότι βρισκόμαστε στο σταυροδρόμι τριών Ηπείρων. Η διαμεταφορά εμπορευματοκιβωτίων μεταξύ των λιμένων της Μεσογείου, έχοντας τον Πειραιά ως κέντρο, και η ενδοχώρια χερσαία μεταφορά με τρένο προς τα Βαλκάνια, μπορούν να καταστήσουν τη χώρα μας ένα διεθνές Logistics Hub συνδυασμένων μεταφορών για την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη. Όπως υποστήριξε, βασικός στόχος της αναπτυξιακής στρατηγικής για την εφοδιαστική αλυσίδα είναι η αύξηση της ανταγωνιστικότητας της χώρας στον κλάδο σε διεθνές επίπεδο. Σε αυτήν την κατεύθυνση, επιμέρους στόχοι όπως η προώθηση της πολυτροπικής μεταφοράς, η σύσταση και λειτουργία κατάλληλα χωροθετημένων εμπορευματικών κέντρων, η έμφαση στην ανάπτυξη υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας σε επίπεδο διαχείρισης της αλυσίδας και της κατάρτισης σε αυτές, αναμένεται να συμβάλουν στην ανάπτυξη των υπολοίπων τομέων της εθνικής οικονομίας (βιομηχανία, εξαγωγές, εμπόριο, τουρισμός, αγροτική παραγωγή) και στη μείωση της ανεργίας.
 
Ακόμη, ο κ. Βούρδας μίλησε για τη νέα διπλή γραμμή Αθήνας-Θεσσαλονίκης-Ειδομένης, η οποία θα δώσει σημαντική ώθηση στον σιδηρόδρομο, ενώ παράλληλα επισήμανε ότι τα λιμάνια της χώρας μπορούν, μέσω τη σύνδεσής τους με το σιδηροδρομικό δίκτυο, να προσελκύσουν μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων.
 
Τέλος, ο γγ του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών επανέλαβε πως για να επιτευχθεί ο στρατηγικός στόχος της εξέλιξης της χώρας σε διαμετακομιστικό κέντρο της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, απαιτούνται ορισμένες προϋποθέσεις, στις οποίες αντιστοιχούν οι εξής δράσεις που προωθούνται από την κυβέρνηση: Ολοκληρωμένος στρατηγικός σχεδιασμός, αναβάθμιση και βελτίωση των υποδομών, εκσυγχρονισμός και ανάπτυξη λιμανιών, ανάπτυξη εμπορευματικών κέντρων και εφαρμογή καινοτόμων χρηματοδοτικών εργαλείων και μηχανισμών.



capital.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια τα οποία είναι υβριστικά, προκλητικά ή συκοφαντικά θα διαγράφονται. Εγκρίνονται μόνο τα μηνύματα στα οποία εκφράζονται υγιείς απόψεις και προωθείται ουσιαστικός διάλογος.
@ Την νομική ευθύνη των σχολίων την έχουν οι ίδιοι οι σχολιαστές.