Δευτέρα, 26 Ιουνίου 2017

Εξασφαλίστηκε η χρηματοδότηση για την Σιδηροδρομική Σήραγγα Σεπολίων

Με μία μεγάλη Ελληνική επιτυχία συνεχίζει το χρηματοδοτικό εργαλείο Connecting Europe Facility (CEF) ή στο
ελληνικότερο "Συνδέοντας την Ευρώπη". Η χώρα μας από τα 2,7δισ.ευρώ που μοιράστηκαν σε έργα εξασφάλισε 61εκατ.ευρώ που πάνε σε σημαντικά έργα.
Το σημαντικότερο όλων είναι η εξασφάλιση 40.363.249 ευρώ για την κατασκευή της περίφημης Σιδηροδρομικής Σήραγγας Σεπολίων μήκους 3,1χλμ που αποτελεί την υπογειοποίηση με του τμήματος Αθήνα-3 Γέφυρες με τετραπλή γραμμή.
Πρόκειται για ένα μεγάλο βήμα που ουσιαστικά δίνει την απαραίτητη ώθηση στην προκήρυξη του σχετικού διαγωνισμού που θα βγει στον αέρα μέσα στο έτος και επιβεβαιώνει προηγούμενα ρεπορτάζ του ypodomes.com σχετικά με το έργο.
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου είναι 109εκ.ευρώ. Η ολοκλήρωση του έργου αναμένεται σε ορίζοντα τριετίας ενώ είναι σημαντικό να αναφερθεί πως σύμφωνα με πηγές του ypodomes.com καθ`όλη τη διάρκεια των έργων η σημερινή γραμμή θα συνεχίζει να λειτουργεί απρόσκοπτα.
Να θυμίσουμε ότι μέσω CEF χρηματοδοτούνται και κατασκευάζονται σήμερα τα 2 μεγαλύτερα σιδηροδρομικά έργα της χώρας, η ολοκλήρωση του Τιθορέα-Δομοκός και η υποδομή στο Ροροδάφνη-Ψαθόπυργος.
Με την υπογειοποίηση του τμήματος αυτού στην υποβαθμισμένη περιοχή των Σεπολίων η περιοχή θα σταματήσει να διχοτομείται η σιδηροδρομική ασφάλεια θα επιτευχθεί κατά 100% μηδενίζοντας την επαφή του τρένου με οχήματα και πεζούς και στη θέση των γραμμών καθώς δεν θα λειτουργούν πλέον ισόπεδες διαβάσεις ενώ τα τρένα είτε υπεραστικά, είτε προαστιακά θα κινούνται με ταχύτητα και ασφάλεια. 
Στη θέση της γραμμής θα γίνει ανάπλαση με πάρκα, ποδηλατόδρομους που θα αναβαθμίσει με τη σειρά της την γενικότερη εικόνα της περιοχής. Το συγκεκριμένο έργο αποτελούσε αίτημα του Δήμου Αθηναίων αλλά και φορέων-κατοίκων της περιοχής και της σιδηροδρομικής οικογενείας εδώ και μια δεκαπενταετία.
Το σύνολο του έργου είναι 2,36χλμ εκ των οποίων τα 1.440 μέτρα θα είναι πλήρως υπογειοποιημένα ενώ τα υπόλοιπα θα είναι η άνοδος προς την επιφάνεια. Πρόκειται για έργο που πρέπει να εκτελεστεί με χειρουργική ακρίβεια γιατί στη διαδρομή του συναντά τον κεντρικό αγωγό της ΕΥΔΑΠ και περνά πάνω από τη σήραγγα της Γραμμής 2 του Μετρό της Αθήνας. 
ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΕΡΓΑ ΤΟΥ CEF
Εκτός από αυτό το έργο η χώρα μας εξασφάλισε τα παρακάτω ποσά για άλλα σημαντικά έργα:
-Αναβάθμιση και ηλεκτροκίνηση του τμήματος Πολύκαστρο-Ειδομένη. Ποσό 7.093.100 ευρώ. Το έργο ολοκληρώνει πλήρως την γραμμή Θεσσαλονίκη-Ειδομένη που θα διαθέτει σε όλο το μήκος ηλεκτροκίνηση-σηματοδότηση-τηλεδιοίκηση.
-Σχεδιασμός-Ανάπτυξη-Εφαρμογή του TAF/TAP-TSI συστήματος στον διάδρομο Θεσσαλονίκη-Αθήνα-Πειραιάς και Αθήνα-Πάτρα-Ηγουμενίτσα (ανάπτυξη software-hardware για την εφαρμογή της οδηγίας 2008/57/EC). Ποσό: 2.997.702 ευρώ
-Μελέτη για 13 πιλοτικούς σταθμούς CNG (Compressed Natural Gas) στο ελληνικό οδικό τμήμα του Orient East Mediterranean Corridor για την ανατροφοδότηση οχημάτων με φυσικό αέριο. Ποσό: 4.544.150 ευρώ
-Εκκίνηση του προγράμματος εφαρμογής του 2016 SESAR. Ποσό 5.679.010 ευρώ.
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com
Ακολουθήστε τον Νίκο Καραγιάννη στο twitter

Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια τα οποία είναι υβριστικά, προκλητικά ή συκοφαντικά θα διαγράφονται. Εγκρίνονται μόνο τα μηνύματα στα οποία εκφράζονται υγιείς απόψεις και προωθείται ουσιαστικός διάλογος.
@ Την νομική ευθύνη των σχολίων την έχουν οι ίδιοι οι σχολιαστές.