Δευτέρα 23 Ιανουαρίου 2017

Ρενάτο Ματζοντσίνι: «H ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι η πρώτη, αλλά όχι η τελευταία μας επένδυση στην Ελλάδα»

Τελικώς, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν αποτελεί παρά το πρώτο βήμα της Ferrovie dello Stato Italiane SpA στην Ελλάδα. Όπως λέει σήμερα στην «Κ» ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας,
Ρενάτο Ματζοντσίνι, ο οποίος βρέθηκε για λίγες ώρες στην Αθήνα για να υπογράψει τη συμφωνία, «εάν στην Ελλάδα μας δοθεί η ευκαιρία να συνεργαστούμε και με άλλη δημόσια επιχείρηση που δραστηριοποιείται στην κινητικότητα, είμαστε καθ’ όλα έτοιμοι».
– Τώρα που υπογράψατε τη συμφωνία και είστε ο νέος ιδιοκτήτης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ποιος είναι ο επόμενος στόχος σας;
– Βρισκόμαστε στο τέλος αυτού του εγχειρήματος στην Ελλάδα και είμαι πολύ χαρούμενος για αυτό. Επί του παρόντος αναμένουμε μόνο την έγκριση από τις Βρυξέλλες, ότι δηλαδή δεν υπόκειται σε παραβάσεις, διαδικασία η οποία είναι απαραίτητη, αλλά σύντομα θα επιτευχθεί αυτός ο στόχος.
– Ποιος ήταν ο λόγος που πήρε τόσο πολύ χρόνο, δηλαδή λίγο παραπάνω από 6 μήνες από την ανακοίνωση της εξαγοράς για 45 εκατ. ευρώ, για να ολοκληρωθεί η διαδικασία;
– Επειδή είναι χρονοβόρος στο κομμάτι του ελέγχου, λόγω της ελεγκτικής αρχής. Τώρα που υπογράψαμε, θα επισπευσθεί η διαδικασία.
– Ποια είναι τα σχέδιά σας για τους υπαλλήλους της ΤΡΑΙΝΟΣΕ;
– Θεωρούμε αυτούς τους υπαλλήλους μέλη μιας μεγάλης ευρύτερης ευρωπαϊκής οικογένειας, όπου ήδη ανήκουν περίπου 70.000 άνθρωποι, δεδομένου ότι επί του παρόντος απασχολούμε 65.000 άτομα στην Ιταλία, 4.000 στη Γερμανία, ενώ τώρα προστίθενται 10.000 στην Ελλάδα και, ήδη, μετά την υπογραφή ενός συμφώνου, αποκτήσαμε προσωπικό και στην Αγγλία, αλλά και στη Γαλλία, αφού εκεί δραστηριοποιείται μια μικρή θυγατρική μας εταιρεία. Επομένως, όλοι οι υπάλληλοι του ευρωπαϊκού μας ομίλου ανήκουν σε μια μεγάλη οικογένεια και είμαστε χαρούμενοι για αυτό.
– Αυτό σημαίνει λοιπόν ότι οι εργαζόμενοι θα κρατήσουν τις δουλειές τους;
– Ναι. Αυτό είναι σημαντικό για την ανάπτυξη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
– Αναφέρατε στο παρελθόν ότι ενδιαφέρεστε να προβείτε σε περισσότερες επενδύσεις στην Ελλάδα. Αληθεύει κάτι τέτοιο και, εάν ναι, σε ποιους τομείς;
– Φυσικά και θα υπάρξουν επενδύσεις στον τομέα της αστικοποίησης και, πιθανόν, ίσως και σημαντικότερο, στην αγορά των μεταφορών.
– Θα μπορούσατε δηλαδή να επενδύσετε στο μετρό;
– Βεβαίως, διότι είμαστε μια εταιρεία που δραστηριοποιείται στην κινητικότητα γενικότερα και όχι μόνο στους σιδηροδρόμους, και είναι φανερό ότι το μεγαλύτερο μέρος της κινητικότητας μιας χώρας βρίσκεται στο μητροπολιτικό της σύστημα – όχι στο υπεραστικό, αλλά στο ενδοαστικό της σύστημα. Επομένως είναι φανερό ότι μας ενδιαφέρει.
– Μπορείτε να μας δώσετε περισσότερα παραδείγματα κινητικότητας προκειμένου να κατανοήσουμε καλύτερα την έννοια;
– Για παράδειγμα, στην Ιταλία, εδώ και τέσσερα - πέντε χρόνια, εξαγοράσαμε την Αστική Εταιρεία της Φλωρεντίας, την Αστική Εταιρεία της Πάντοβα, ενώ τον τελευταίο μήνα αποκτήσαμε την Αστική Εταιρεία του Σαλέρνο και στην Περούτζια την Εταιρεία Μεταφορών με Λεωφορεία. Επομένως όλες τις δημόσιες συγκοινωνίες –συμπεριλαμβανομένων των λεωφορείων– που κινούνται υπεργείως, σε αστικό ή προαστιακό πλαίσιο. Επί του παρόντος διαθέτουμε έναν κύκλο εργασιών της τάξεως του μισού δισεκατομμυρίου ευρώ σε Εταιρείες Μεταφορών με Λεωφορεία.
– Επομένως η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποτελεί για εσάς στην πραγματικότητα ένα πρώτο βήμα.
– Ναι. Θεωρώ ότι εάν στην Ελλάδα μάς δοθεί η ευκαιρία να συνεργαστούμε και με άλλη δημόσια επιχείρηση που δραστηριοποιείται στην κινητικότητα, είμαστε καθ’ όλα έτοιμοι. Πιστεύω επίσης ότι είναι σημαντικό να ενοποιήσουμε με τη βέλτιστη πρακτική τους διαφορετικούς τρόπους μετακίνησης όσον αφορά είτε τα εισιτήρια είτε τη μεταφορά.
– Θέλατε, δηλαδή, να προσφέρετε λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Ελλάδας;
– Ναι, διότι το ίδιο συμβαίνει και στην Ιταλία, αφού το 80% της κινητικότητας πραγματοποιείται με αυτοκίνητα και ο μόνος τρόπος να νικήσουμε τον πόλεμο ενάντια στη χρήση ιδιωτικού οχήματος είναι να μειωθεί η χρήση του αυτοκινήτου και να βελτιστοποιηθεί ο τρόπος που ταξιδεύουν οι πελάτες μας. Οι μετακινήσεις φυσικά δεν γίνονται μόνο με τρένο, οπότε είναι σημαντικό να υπάρξει μια πραγματική ενοποίηση, με την έννοια της δημιουργίας μιας ψηφιακής πλατφόρμας για την αγορά ενός ενιαίου εισιτηρίου για όλους τους τρόπους ταξιδιού. Επίσης, οι δημόσιες συγκοινωνίες αποτελούν τη βέλτιστη λύση για το περιβάλλον. Είναι λοιπόν ξεκάθαρο ότι πρέπει να εργαστούμε προς αυτή την κατεύθυνση.
ΑΛΕΞΙΑ ΚΕΦΑΛΑ
kathimerini.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια τα οποία είναι υβριστικά, προκλητικά ή συκοφαντικά θα διαγράφονται. Εγκρίνονται μόνο τα μηνύματα στα οποία εκφράζονται υγιείς απόψεις και προωθείται ουσιαστικός διάλογος.
@ Την νομική ευθύνη των σχολίων την έχουν οι ίδιοι οι σχολιαστές.