Παρασκευή 20 Ιανουαρίου 2017

Πόλεμος εργαζομένων-διοίκησης ΤΡΑΙΝΟΣΕ στη σκιά των Ιταλών

Πρωτοφανής πόλεμος έχει ξεσπάσει μεταξύ των εργαζομένων στους
σιδηροδρόμους και τη διοίκηση τηςΤΡΑΙΝΟΣΕ υπό τους Παν. Θεοχάρη (πρόεδρο) και Φίλ. Τσαλίδη (δ/νοντα σύμβουλο). Αιτία της κατάρρευσης της εργασιακής ειρήνης δεν είναι η ολοκλήρωση της πώλησης της κρατικής εταιρείας, για 45 εκατ. ευρώ, στην ιταλική Ferrovie dello Stato Italiane. Αλλά η εξώδικη διαμαρτυρία της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού (ΠΕΠ) ΤΡΑΙΝΟΣΕ (προς την ηγεσία του υπ. Υποδομών, τον Οργανισμό Μεσολάβησης και Διαιτησίας και τον Εισαγγελέα Πρωτοδικών Αθηνών) όπου επισημαίνεται ότι ο σιδηρόδρομος έχει περιέλθει σε απαράδεκτη κατάσταση. 
 
Οι σιδηροδρομικοί αναφέρουν ότι έχει καταστεί επίφοβη και επικίνδυνη η παρουσία τους, απλώς, επί των αμαξοστοιχιών και αναφέρουν ότι υπάρχουν σοβαρά προβλήματα υγιεινής και ζητήματα ασφαλείας.
 
"Δεν είναι λίγα τα περιστατικά εκτροχιασμών και πυρκαγιών σε βαγόνια λόγω τεχνικών προβλημάτων. [...] Σας έχουμε ενημερώσει και επιστήσει την προσοχή, έχουμε εξαντλήσει όλα τα μέσα που έχουμε στα χέρια μας, αλλά δυστυχώς μέχρι σήμερα δεν έχει σημειωθεί η παραμικρή εξέλιξη παρά τις περί του αντιθέτου υποσχέσεις σας” αναφέρει το μεγαλύτερο σωματείο εργαζομένων στους σιδηροδρόμους που ιδρύθηκε το 1988.
 
"Επιφυλασσόμαστε για κάθε περαιτέρω ενέργειά μας”

 
Δύο εικοσιτετράωρα προτού ολοκληρωθεί η μεταβίβαση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στους Ιταλούς και μερικά 24ωρα μετά το μεγαλύτερο φιάσκο στην ιστορία των ελληνικών σιδηροδρόμων, οι κ.κ. Θεοχάρης και Τσαλίδης με επιστολή τους απάντησαν προς την ΠΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ, προειδοποιώντας με προσφυγή στη δικαιοσύνη για δυσφήμιση της εταιρείας και του σιδηροδρόμου  (λόγω του εξώδικου).
 
Οι επικεφαλής της ΤΡΑΙΝΟΣΕ πετούν το μπαλάκι των ευθυνών στην ΕΕΣΣΤΥ(εταιρεία συντήρησης σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού) που δεν διαθέτει τους αναγκαίους χρηματικούς και ανθρώπινους πόρους, σημειώνουν ότι τα περιστατικά υπερθέρμανσης ή ακινητοποιήσεων είναι ολοένα και σπανιότερα.
 
Ωστόσο, η απάντηση των επικεφαλής της ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν έριξε παρά λάδι στη φωτιά.
Ο Σύνδεσμος Σιδηροδρομικών Βόρειας Ελλάδας (Σ.Σ.Β.Ε.), συντασσόμενος με την ΠΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ζητά την παραίτηση των δύο ανδρών. 
"Είμαστε στην διάθεση του εισαγγελέα, να προσκομίσουμε όλα εκείνα τα στοιχεία, όπως άλλωστε ήδη έχουμε πράξει προς την 15η πταισματοδίκη Αθηνών από την οποία και κληθήκαμε, καθώς και τις αναφορές που απαιτούνται, προκειμένου να τεκμηριώσουμε τους ισχυρισμούς μας” αναφέρει η ΠΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε απάντησή της.
 
Αλλαγές εκ βάθρων

 
Πάντως, οι σιδηροδρομικοί περιμένουν τους νέους ιδιοκτήτες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να ανοίξουν τα χαρτιά τους. Υπολογίζεται ότι περίπου δύο μήνες θα απαιτηθούν για να λάβει απόφαση η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού για το ζήτημα των παράνομων κρατικών ενισχύσεων ύψους 750 εκατ. ευρώ οι οποίες αναμένεται να διαγραφούν. Ακόμη εκτιμάται ότι θα χρειαστεί ένας μήνας για την έκδοση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης, βάσει του νόμου 3981/2010, για την αναδιάρθρωση του ομίλου ΟΣΕ και τη λογιστική τακτοποίηση της διαγραφής των χρεών.
 
Η ολοκλήρωση της συναλλαγής αναμένεται να σηματοδοτήσει την...αποβίβαση από τα τρένα των κ.κ. Θεοχάρη και Τσαλίδη που πέτυχαν σε λιγότερο από ένα χρόνο να αποτελέσουν το "κόκκινο πανί” για τους εργαζομένους στα τραίνα. Σημειώνεται ότι ο Φίλιππος Τσαλίδης προέρχεται από τους ΑΝΕΛ,  διετέλεσε βουλευτής της ΝΔ από το 2004 έως το 2007 και αποχώρησε από τη ΝΔ, καταγγέλλοντας τον πρώην πρόεδρο του κόμματος  Αντώνη Σαμαρά για τον "αποκλεισμό" του από τα ψηφοδέλτια.
 
Ο Π.Θεοχάρης υπήρξε στενός συνεργάτης του αντιπροέδρου της κυβέρνησης Γ.Δραγασάκη, έχοντας, στο παρελθόν, διοριστεί μετακλητός υπάλληλος στο γραφείο του.
 
Σε κάθε περίπτωση, κομβικής σημασίας για την υλοποίηση του σχεδίου αναδιάρθρωσης της Ferrovie είναι η ολοκλήρωση της ιδιωτικοποίησης της ΕΕΣΣΤΥ για την οποία έχει οριστεί ως ημερομηνία υποβολής προσφορών η 30η Ιανουαρίου.

capital.gr 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια τα οποία είναι υβριστικά, προκλητικά ή συκοφαντικά θα διαγράφονται. Εγκρίνονται μόνο τα μηνύματα στα οποία εκφράζονται υγιείς απόψεις και προωθείται ουσιαστικός διάλογος.
@ Την νομική ευθύνη των σχολίων την έχουν οι ίδιοι οι σχολιαστές.