Πέμπτη 27 Νοεμβρίου 2014

Σε καλούς ρυθμούς η σιδηροδρομική ολοκλήρωση στο Τιθορέα-Δομοκός

Σε καλούς ρυθμούς η σιδηροδρομική ολοκλήρωση στο Τιθορέα-Δομοκός
Το μεγαλύτερο εν ενεργεία σιδηροδρομικό έργο της χώρας.

Τα έργα στον σιδηροδρομικό άξονα από την Αθήνα μέχρι την Θεσσαλονίκη συμπυκνώνονται στο τμήμα που ξεκινά από την περιοχή της Τιθορέας

περνά από το Λιανοκλάδι και φτάνει μέχρι την περιοχή του Δομοκού. Είναι τμήμα μήκους 106χλμ. Ένα χρόνο μετά την ενεργοποίηση της εργολαβίας το έργο δείχνει να πηγαίνει καλά και τώρα ο στόχος είναι να τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα για ολοκλήρωση του έργου σε 24 μήνες, στα τέλη του 2016.

Το έργο προϋπολογισμού 415εκ.ευρώ ολοκληρώνει τα έργα εκσυγχρονισμού στον βασικό διάδρομο Αθήνα-Θεσσαλονίκη και ουσιαστικά παραμένει το τελευταίο τμήμα υπό κατασκευή. Η μεγάλη άνοδος των εμπορευματικών μεταφορών αλλά και η προβλεπόμενη μεγάλη άνοδος των επιβατικών μεταφορών  με σιδηρόδρομο δημιουργούν μεγάλες προσδοκίες αλλά και απαιτήσεις για έγκαιρη ολοκλήρωση του έργου.


Να θυμίσουμε πως αυτή η εργολαβία-σκούπα αποτελεί συνέχεια των πολλαπλών εργολαβιών στο τμήμα Τιθορέα-Δομοκός. Το έργο χρηματοδοτικά είναι "ασφαλισμένο" καθώς είναι ένα από τα μεγάλα έργα-γέφυρες των έργων μεταφορών που ενέκρινε προ ημερών η ΕΕ. Τα έργα πραγματοποιεί η Κ/Ξ  ΑΚΤΩΡ-J&P ABAΞ- ΤΕΡΝΑ.

Ένα από τα μεγάλα σιδηροδρομικά όνειρα της χώρας, η συντόμευση της χρονοαπόστασης Αθήνας-Θεσσαλονίκης σε 3,5 ώρες θα γίνει πραγματικότηυα στις αρχές του 2017 με την παράδοση αυτού του τμήματος.  Να σημειώσουμε πως παράλληλα τρέχει άλλη μία εργολαβία-σκούπα από Αθήνα έως  Θεσσαλονίκη για την ανάταξη της σηματοδότησης.

Τότε θα μπορούν να κυκλοφορούν ηλεκτροκίνητα τρένα σε όλη τη διαδρομή των 500χλμ τα οποία θα μπορούν κατά τόπους να αναπτύσσουν ταχύτητες 200χλμ/ώρα. Κοστολογικά η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα έχει εντυπωσιακή μείωση από τη χρήση του ηλεκτρισμού (υπολογίζεται σε τουλάχιστον 50%) ενώ θα εκμηδενιστούν οι ρύποι που εκλύονται σήμερα από τα πετρελαιοκίνητα τρένα. Ταυτόχρονα τα εμπορικά τρένα θα μπορούν να "τρέχουν" πάνω σε σύγχρονες διπλές ράγες πράγμα που σημαίνει γρήγορες και ασφαλεις μεταφορές.

Στο τμήμα Τιθορέα-Δομοκός θα υπάρχουν και οι 2 μεγαλύτερες σιδηροδρομικές σήραγγες της Ελλάδας: του Καλλιδρόμου με 9χλμ μήκος και του Όθρυς με 6,4χλμ μήκος

Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια τα οποία είναι υβριστικά, προκλητικά ή συκοφαντικά θα διαγράφονται. Εγκρίνονται μόνο τα μηνύματα στα οποία εκφράζονται υγιείς απόψεις και προωθείται ουσιαστικός διάλογος.
@ Την νομική ευθύνη των σχολίων την έχουν οι ίδιοι οι σχολιαστές.